Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica Summilux 25mm f/1.4 op canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Leica Summilux 25mm f/1.4 op canon

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
    De cropfactor is een BODY-eigenschap.
    Een 25mm F1.4 blijft in principe altijd altijd een 25mm F1.4 waar je hem ook op zet.
    laten we correct blijven he, als miereneukers onder mekaar, het is een beeldformaat eigenschap. Ik heb een body waarmee op verschillende beeldformaten gefotografeerd kan worden.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

De aanduiding was bedoeld om het even duidelijk neer te zetten waar de denkfout zit.

Comment

Bedankt heren.......elkaar in de haren vliegen over exacte benamingen of naar mij uithalen om mijn gebrekkige kennis( spanjaart) lijkt me overbodig.

Bedankt oermens, idd zijn de oudere leica 50mm 1.4 voor redelijke prijzen soms te vinden. Ik wil een breedhoeklens van onder de 25mm en een diafragma onder de f2. De keuzes zijn beperkt en weinigen lijken heel goed te presteren volgens de testsites, vandaar mijn interesse in deze leica lens voor Panasonic die redelijker prijs heeft.

Je hebt de carl zeis 24mm f2 en de canon 24mm. Sigma versies heb ik gehad maar was erg ontevreden over, dus die vallen af. Voor mft zijn er paar goede lenzen, maar helaas

Ik denk dat het dan de canon 24mm moet worden

Comment

Graag gedaan, die breedhoeklenzen voor m4/3 zijn makkelijker te maken, daarom zullen er meer van goede kwaliteit zijn wsl, en omdat dat de standaardlens is voor dat formaat, maar helaas onbruikbaar op spiegelreflex dus.
          Hoewel ik niet zo'n fan ben van Canonlenzen schijnt de 24 1.4 L II wel erg goed te zijn, de testen wijzen dit ook uit, maar goedkoop is die natuurlijk ook niet.
          Er zijn wel (bevestigde?) geruchten dat Samyang nu ook aan een lichtsterke 24mm lens aan het werken is, als je nog tijd hebt kan dat ook interessant worden, wanneer de kwaliteit en prijssetting vergelijkbaar wordt met die van hun 35mm 1.4 en 14mm 2.8!
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ik ben ook erg benieuwd naar de samyang en heb de distributeur gemaild maar ook die hebben geen idee wanneer die uitkomt, waarschijnlijk nog een paar maanden wachten. Ik vermoed dat ze een lens willen maken die niet veel onder doet bij hun 35mm 1.4 .

Ze brengen ook de Noktor Hyper Prime 50/0.95 Lens for micro 4/3 en sony nex......

Comment

Working...
            X