Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All round lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: All round lens

    Oorspronkelijk geplaatst door IanVanLan Bekijk bericht
    Ik zoek een echte allround lens zodat ik kan zeggen : Ik ga naar bijvoorbeeld parijs en ik neem enkel deze lens mee. Dus bv de 17-70mm van sigma. Redelijke breedhoek en een degelijke zoom voor in de stad.
    Dat is weer geheel integenspraak met je eerdere berichten.
    Wie 70mm degelijke zoom noemt en 55 niet snapt er nog weinig van.
    Geen enkele foto die je met een 55 maakt hoef je met een 70 te missen.

    Comment


    • #17
      Re: All round lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      Dat is weer geheel integenspraak met je eerdere berichten.
      Wie 70mm degelijke zoom noemt en 55 niet snapt er nog weinig van.
      Geen enkele foto die je met een 55 maakt hoef je met een 70 te missen.
      Ja kan zijn dat ik er ook niet veel van weet (staat er ook bij dat ik amateur ben), maar ik vind 70mm al te veel voor gewone straatfotografie.. http://500px.com/photo/3332068
      Deze foto is genomen op 70mm.. Toen ik deze meneer zag moest ik zeker tot 3à4m achteruit gaan om hem te fotograferen.. Anders kreeg ik er hem niet volledig op..
      Tijd om mijn andere lens erop te steken had ik niet want anders was hij waarschijnlijk al weg.. En het was ook niet echt handig om naar achter te gaan in een haven waar water is.. Net zoals achteruit gaan op een drukke straat..
      Als je onderwerp geen levend mens of dier is kan je makkelijk wisselen van lens.. Maar bij levende wezens is het erg onhandig als je steeds moet wisselen.
      Ik heb ook al de opmerking gekregen dat ik mij dan een 2de body moet kopen.. Nu jaa.. Ik zie mezelf als amateur fotograaf nog niet meteen rondlopen met 2 body's..

      Dus wat ik echt zoek is bv zoals bij die 17-70mm.. Dan heb ik 55 en 70 (en alles ertussen).. Als ik dan zo iemand zie staan hoef ik niet bepaald naar achter stappen tot ik op de goeie afstand zit.. Of moet ik niet wisselen..
      Hopelijk verklaart dit al beetje meer van wat ik nou echt zoek..

      En sorry dat ik er niet veel van weet, maar daarom stel ik ook mijn vraag hierop en kan ik leren.. Iedereen is ooit vanaf nul begonnen..
      Last edited by IanVanLan; 3 december 2011, 13:12.
      http://ianvanlanduyt.be/

      Comment


      • #18
        Re: All round lens

        Specifiek voor straatfotografie mag je misschien ook eens denken aan de 50mm f/1.8 (de z.g. "fantastic plastic"), een ideale instap in de wereld van primes en lichtsterke lenzen. Klein, licht en onopvallend. Nieuw rond €100.-
        Maar het gat tussen 55 en 70mm heb ik nooit gemist. Da's met één stap vooruit of achteruit (als het kan! ) op te lossen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: All round lens

          Ik heb je topic nog is grondig overlezen, en kom tot het besluit dat je gewoon moet bezig zijn en blijven met wat je hebt, tot je zelf kan zeggen wat je juist wil, nu heb je materiaal genoeg om te leren, eens de kennis der is zal het beslissen ook makkelijker zijn !

          MVG, Jeff c.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #20
            Re: All round lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Ik heb je topic nog is grondig overlezen, en kom tot het besluit dat je gewoon moet bezig zijn en blijven met wat je hebt, tot je zelf kan zeggen wat je juist wil, nu heb je materiaal genoeg om te leren, eens de kennis der is zal het beslissen ook makkelijker zijn !

            MVG, Jeff c.
            Ik wil juist een nieuwe lens omdat ik met mijn Tamron 70-300mm een error 99 heb en ik er niet vanaf geraak (heb ze al binnen gedaan voor update, fototoestel update, gekuist, en op andere nieuwere camera geeft ze zelfs geen probleem) Ik kan je verzekeren dat het heel irritant is als je 7 op 10 keer dat je een foto wilt nemen die error hebt..
            Nu ik kan die lens gewoon aan de kant laten, maar dan mis ik ze.. daarom zoek ik dus een nieuwe lens waarmee ik meteen die kitlens vervang (18-55mm) en waar ik ook een deel van de zoom mee heb van mijn Tamron (70-300) Dus zo een lens 17-85mm of 17-70mm zou goed zijn.. En dan nog liever de 17-70mm want die is lichtsterker en dan hoef ik misschien niet altijd meteen mijn statief boven te halen als ik een iets donkere scene wil fotograferen..

            Jullie uitleg helpt echt wel want inderdaad ik ken er nog niet zoveel van en deze discussie lijkt heel dom, maar ik leer er ook wel dingen over..
            http://ianvanlanduyt.be/

            Comment


            • #21
              Re: All round lens

              Verder zou ik zeggen kijk eens op deze link http://500px.com/Nanilan
              Daar kunnen jullie kijken waarmee ik me zo wat bezig hou qua fotografie..
              http://ianvanlanduyt.be/

              Comment


              • #22
                Re: All round lens

                Zoals ik al zij, is alles een compromis, ,maar misschien moet je gaan kijken of een 18-200 niks voor je is; het is zeker een toegeving maar dit is een echt lens voor reis en goed weer fotografie, je lichtsterkte gaat er op achteruit, maar het is altijd iets hoor.

                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #23
                  Re: All round lens

                  wat met het feit breedhoek tot macro met een toch redelijk goede macro-brandpuntafstand in 70mm macro met de sigma?
                  nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                  http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                  Comment


                  • #24
                    Re: All round lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door IanVanLan Bekijk bericht
                    Ja kan zijn dat ik er ook niet veel van weet (staat er ook bij dat ik amateur ben), maar ik vind 70mm al te veel voor gewone straatfotografie.. http://500px.com/photo/3332068
                    Deze foto is genomen op 70mm.. Toen ik deze meneer zag moest ik zeker tot 3à4m achteruit gaan om hem te fotograferen.. Anders kreeg ik er hem niet volledig op..
                    .
                    Ik bedoelde niet dat de 70mm van een 70-300 een probleem zou zijn , maar dat je denkt dat 70mm genoeg tele zou zijn bij een standaardlens van 17-xx als je veel werkt IN DAT GEBIED
                    Zou je een 17-70 kopen , dan moet je precies op 70mm wisselen, wat schiet je daar mee op?

                    Conclusie: je moet een lens kopen waar die 70mm ruim in zit zodat je daar niet hoeft te wisselen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: All round lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      Ik bedoelde niet dat de 70mm van een 70-300 een probleem zou zijn , maar dat je denkt dat 70mm genoeg tele zou zijn bij een standaardlens van 17-xx als je veel werkt IN DAT GEBIED
                      Zou je een 17-70 kopen , dan moet je precies op 70mm wisselen, wat schiet je daar mee op?

                      Conclusie: je moet een lens kopen waar die 70mm ruim in zit zodat je daar niet hoeft te wisselen.
                      Tele heb je toch niet nodig in een stad? Mijn zoomlens gebruik ik vooral in open veld vogels of in dierentuin.. tuurlijk gebruikte ik die nu ook in de stad voor als er iets verder weg was, maar dan had ik meestal wel genoeg met 70mm.. soms was dit zelfs al heel nipt..
                      http://ianvanlanduyt.be/

                      Comment


                      • #26
                        Re: All round lens

                        ik gebruik de 17-70mm lens onderwater omdat ik niet, zoals bovenwater, zomaar mijn lens kan wisselen onderwater.
                        zo kan ik macro en breedhoek fotograferen in dezelfde duik zonder lenswissel.

                        als er een beter alternatief is, hoor ik het graag
                        nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                        http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                        Comment


                        • #27
                          Re: All round lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door IanVanLan Bekijk bericht
                          Tele heb je toch niet nodig in een stad? Mijn zoomlens gebruik ik vooral in open veld vogels of in dierentuin.. tuurlijk gebruikte ik die nu ook in de stad voor als er iets verder weg was, maar dan had ik meestal wel genoeg met 70mm.. soms was dit zelfs al heel nipt..
                          We blijven het proberen:

                          Ik citeer uit een eerder bericht van JOU zelf:
                          Inderdaad. Heb nu zelf ook nog de kitlens 18-55mm en dan een zoom/macro 70/300mm..
                          Ik mis iets tussen die 55 en 70.. Ik moet ook steeds wisselen tussen deze 2 want wat te ver is voor de 55 moet ik met de 70 nemen en wat te dicht is met de 70 moet met de 55.. Echt irritant..
                          {kwoot}

                          Tele=lang brandpunt
                          Zoom=variabel brandpunt
                          Zoom hoeft geen tele te zijn
                          Tele hoeft geen zoom te zijn

                          Met een 17-70 heb je hetzelfde probleem als een 18-55 , namelijk geen overlap met 70-300
                          IK vind het geen probleem , maar jij kennelijk wel.
                          Koop een 17-70 , niks mis mee, maar het lost geen probleem op dat je al had.

                          Comment


                          • #28
                            Re: All round lens

                            Ik sprak toch niet over een volledige overlap? Ik wil gewoon niet steeds hoeven te wisselen tussen die 18-55 en 70-300 omdat er iets net te ver is voor mijn 55 of iets net te dicht voor mijn 70..

                            Maar ik heb een mooi aanbod gekregen om de 17-70 samen met een 50mm 1.8 te kopen en ik denk dat ik dat ga doen.. voor de prijs van die 2 heb ik nog geen nieuwe..

                            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                            We blijven het proberen:

                            Ik citeer uit een eerder bericht van JOU zelf:
                            Inderdaad. Heb nu zelf ook nog de kitlens 18-55mm en dan een zoom/macro 70/300mm..
                            Ik mis iets tussen die 55 en 70.. Ik moet ook steeds wisselen tussen deze 2 want wat te ver is voor de 55 moet ik met de 70 nemen en wat te dicht is met de 70 moet met de 55.. Echt irritant..
                            {kwoot}

                            Tele=lang brandpunt
                            Zoom=variabel brandpunt
                            Zoom hoeft geen tele te zijn
                            Tele hoeft geen zoom te zijn

                            Met een 17-70 heb je hetzelfde probleem als een 18-55 , namelijk geen overlap met 70-300
                            IK vind het geen probleem , maar jij kennelijk wel.
                            Koop een 17-70 , niks mis mee, maar het lost geen probleem op dat je al had.
                            http://ianvanlanduyt.be/

                            Comment


                            • #29
                              Re: All round lens

                              Toch bedankt allemaal
                              http://ianvanlanduyt.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: All round lens

                                ik heb de Sigma 17-70 op een 60D staan en ben er zeer tevreden van. Goede prijs/kwaliteit en idd een goed all-round walk-around objectief.
                                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                                Comment

                                Working...
                                X