Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke fisheye of groothoek voor landschapsfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: welke fisheye of groothoek voor landschapsfotografie?

    Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht
    Klagen wil ik niet perse doen, maar ik vroeg mij oa af of ik de enige was die er zo over dacht.. blijkbaar wel. Een FF zit er in de dichte toekomst niet in voor mij en eigenlijk is dit breedhoekgedoe de enige reden waarom ik er aan zou denken om een FF te kopen ooit (voor mij persoonlijk).

    Uitkijken naar een UWA zoom is de boodschap!
    Het kwartje begint te vallen.... (bestaat deze uitdrukking bij jullie?)

    @Leontien , ik heb nu bereikt waar het mij om ging...
    Last edited by Keeskanon; 1 december 2011, 15:59.

    Comment


    • #32
      Re: welke fisheye of groothoek voor landschapsfotografie?

      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      Het kwartje begint te vallen.... (bestaat deze uitdrukking bij jullie?)
      Hier in Antwerpen zeggen we dan dat "onze fràng valt" (naar de oude belgische frank).
      Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

      Comment


      • #33
        Re: welke fisheye of groothoek voor landschapsfotografie?

        Bij ons is dat dezelfde uitdrukking

        Bedankt alvast voor de vele reacties, nu ben ik er ook wat wijzer op geworden. De sigma 8-16 lijkt inderdaad erg goed te zijn, en vervorming, dat vind ik nog niet zo erg denk ik. Ik ben vooral voor landschapsfotografie en gebouwen trek ik al niet te veel. Voor portretfoto's wat ik ook niet erg veel trek kan dit nog een leuk effect geven. Desnoods neem ik gewoon de standaardlens. In een landschap zal de vervorming toch maar minimaal opvallen, nee?
        Ik vind de Sam-Yang lenzen ook interessant als die zo goed als anderen blijken te zijn, en dan ook veel goedkoper. Het manuele vind ik zeker niet erg dus ik ga ook eens uitkijken voor een lens zoals deze.

        Comment

        Working...
        X