Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 24-105mm f4L IS USM op canon 450 d

De 24-105 f/4 is een superlenske en zou deze voor geen geld meer willen wissen, ook voor geen 17-55 f/2.8, zelfs al concerten gedaan met die f/4(zonder flits welteverstaan!!). wie ze wil zien mag gerust een priveberichtje sturen, dan stuur ik een paar linkjes door
    Met de 24mm heb ik geen probleem, een stapje achteruit en in het slechtste geval heb ik mijn breedhoek 10-24.
    De 24-105 is klasse met een mooi bereik en is voormij de ideale reportage en allround-lens
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

amai,

nu maakt gulle mijn kop wel zot hoor :-)

BTW, waarom zegt men soms TS om mij aan te spreken
      Canon , yes we can :-)

Comment

TS is de afkorting van Topic Starter

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          TS is de afkorting van Topic Starter

grts
          Sieg
          aaaaahhhh

en nu twijfel ik terug hé ivm lenskeuze.

Waarvoor moet die dienen :

Op reis natuurlijk, de omgeving, ik zit ook met aquariums, en wil vanop afstand de ganse bak kunnen vastleggen, voor close-ups heb ik mijn macrolens, zeer tevreden mee. Echt groothoek heb ik niet nodig veronderstel ik, ik zal dan wel een stapje achteruit om item volledig in beeld te hebben.

Mss een stemming dan, wie raadt de 17-55 aan en wie de 24-105 :-)

Ik zoek in de toekomst mss wel een 7D aan te schaffen, en dat is dus ook al geen FF hé

Comment

Optisch gezien schat ik de 17-55 van Canon hoger in den de 24-105 mm. Voordeel is de compactere bouw en de hogere lichtsterkte. De 24-105 mm is degelijke gebouwd.

Alleen jij kan iets zeggen over welke beeldhoek het best bij je past. Een verkiezing houden heeft niet zo veel zin dus. (Ik hoop niet dat je meer dan 1 1/2 jaar erover dort om een lens te kopen)
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Ik stem voor de 17-55 F/2.8 IS USM ... Maar waar je meer aan hebt is na te gaan welk bereik je het meest nodig hebt. Is jouw huidige 18-55 mm ideaal qua bereik, dan is de 17-55 de logische keuze. Heb je vaak het idee gehad tekort te komen dan is de "langere" 24-105 beter voor jou.

Comment

24-105l

Comment

De discussie die met de regelmaat van een klok terug komt.
                  Voor mij is het bereik 50-105mm nuttiger dan 17-24 als standaard lens, maar dat moet ieder voor zich uitmaken.
                  De 24-105 staat voor 90% op mijn toestel en ben er uiterst tevreden van.
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                    @Sieg,

Wanneer ik de Canon 24-105 mm vergelijk met de Canon 70-200 2.0 II bij gelijke onderwerpafstanden, diafragma's en afstand tot onscherpe achtergrond dan is het verschil heel er groot!

Terwijl bij de 70-200 onscherpe partijen mooi wollig weergegeven worden worden deze partijen hokkeblokkerig weergegeven bij de 24-105.
                    Daar moet ik U inderdaad gelijk in geven Anno !
                    Maar er zit natuurlijk ook weer redelijk wat jaren van ontwikkeling en techniek tussen deze twee lenzen, dan nog maar te zwijgen van het prijsverschil

grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 27 november 2011, 23:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Dynamic Bekijk bericht
                      ... Mss een stemming dan, wie raadt de 17-55 aan en wie de 24-105 :-) ...
                      Dat is nu echt een persoonlijke keuze die U alleen kunt maken, iedereen zal zijn voorkeur hebben.
                      Bekijk in uw archief welke brandpuntafstanden U het meest gebruikt en baseer daar uw keuze op.
                      Heeft U regelmatig ondervonden dat U iets meer télé nodig had, dan is de keuze snel gemaakt ... gebruikt U daarentegen uw lens meestel op de breedste hoek ...

Ikzelf heb een 24-105 als wandellens en deze wordt aangevuld met een 16-35. Ik heb mijn keuze indertijd gebaseerd op de EF-mount, ondertussen heb ik toestellen met EF-s en EF mount en kan dus zonder problemen onderling wisselen.

In ieder geval succes met uw keuze, het is zowieso een win-win situatie als je komt van de 18-55 kitlens !

grts
                      Sieg

Comment

Wie 24mm op een crop genoeg vindt mist m.i. een deel van wat er op de wereld te zien is.
                        Ik heb al 5 jaar een 24-85 oudje, maar had doorgaans de 10-22 erbij.
                        24-105 was dus nooit een optie, ik vond ze ook niet overtuigend beter dan de 24-85.

Uiteindelijk toch een 17-55 2.8 bijgekocht.

De bouwkwaliteit is inderdaad iets minder dan een L-lens, de zoom draait wat stroever bv, maar de beeldkwaliteit, de snelheid en accuraatheid van de AF, en de scherpte ook bij volle opening zijn opmerkelijk.

Zonder twijfel de beste standaardlens op een Canon crop.

Comment

qua prijsverschil is het echt nietmeer zoveel hoor

de 24-105 met zonnekap

de 17-55 zonder, dus met zonnekap komt er nog eens ongeveer 25 euro bij !

Comment

en wat vond ik na nog wat rondgeneus

heb hier en daar hier al over nagelezen en prijs/kwaliteit echt een toppertje, en als ik dan zie dat de 2 hierboven gem. 850 kosten tov 299 hier ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Dynamic Bekijk bericht
                              en wat vond ik na nog wat rondgeneus

heb hier en daar hier al over nagelezen en prijs/kwaliteit echt een toppertje, en als ik dan zie dat de 2 hierboven gem. 850 kosten tov 299 hier ????
                              Verwacht van de Tamron geen snelle AF zoals bij de besproken Canon's (zelfs mijn oudje).

Comment

Het is de tamron geworden, en nu zeker nu het 5 jaar garantie is.

Dat de canon net ietsie pietsie beter zal presteren vind het ik prijsverschil van 550 + euro niet waard

ik heb ineens een B/W uv filtertje erbij besteld.

Comment

Working...
                                X