Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 15mm f/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 15mm f/2.8

recht uit een Sigma 15mm

na lens correctie, moet wel beter opletten de camera recht te houden.

met rechtelijnen

Sigma 15-30 op 15mm, nog meer groothoek ook met een FE.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
      dat zou helpen! welke wagen is het want ik denk in een Citroën C8 lukt het al gemakkelijker dan in een fiat 500
      Mogelijk een Mercedes 300D van +- 30 jaar oud aangezien dat de enige auto is die thuis is als ik thuis ben en het niet donker is Zal qua interieur wel tussen een C8 en een 500 liggen
      ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
        Canon 17-40L ( 720euro ) ook al meteen een pak duurder dan de sigma die toch wel 180°
        Dat is wel een dure winkel:

659 EUR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
          Het kan beter

Comment

jah tot nu toe enkel nog maar bij studio 73 en konijn gekocht die zijn sowieso al zoveel goedkoper dan de winkels in Brussel en omstreken. Aan die prijs begint het wel interessanter te worden. Maar hoeveel ° is 17mm ? want dat kan ik maar nergens zien, zelfs op de website van canon staat dat niet en op dpreview ook niet.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
              Het kan beter
              Ben enkel met Belgische shops aan het vergelijken .

Comment

Ik zou toch ook eens naar de Samyang 14mm kijken, dat is optisch een van de beste groothoeken die je kunt vinden voor FF en kost nog eens een pak minder dan al die andere, wel enkel manuele focus.

Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ben enkel met Belgische shops aan het vergelijken .
                  Kamera express is dacht ik sinds kort ook actief in Belgie toch qua onlineshop, de link is dan ook hun Belgische webshop en niet de Nederlandse

Voila, hopelijk heb je er iets aan 5D + 17-40 @ 17

Last edited by AndriesDeLeener; 29 november 2011, 09:04. Reden: foto

Comment

dank je. Ik heb er iets aan ja. Het is wel minder breed dan de 8-16mm van sigma op een crop. Nuja dan moet ik naar een 12mm gaan. Maar ... ik heb hem ondertussen vannacht besteld Ik ga hem gewoon uitproberen en als het toch niet breed genoeg is verkoop ik hem gewoon terug door en koop ik me iets breder. Ik hoop dat het van de eerste keer wel goed is. De sigma 15 lonkt wel nog steeds naar mij. De samyang is niet echt een optie zonder AF, in een auto binnenin krijg ik moeilijk mijn statief goed, ik werk wel met flits en doordat het zo een brede hoek is heb je wel minder last van onscherpte bij verkeerd scherpstellen maar ik streef wel naar perfectie voor zoverre mijn kennis het toelaat

btw ik heb hem besteld bij kamera express BE voor 633euro inclusief verzending omdat het een canon L lens is durf ik dit wel, meost het sigma zijn zou ik de lens altijd wel eerst testen zoals ik altijd al deed dank je trouwens voor de tip. Ik heb hem nu echt wel heel goedkoop kunnen kopen! anders had ik er 720euro voor afgedokt en nog eens een trip van 160km op liggen voor een lens

Comment

Graag gedaan! Veel plezier ermee

Comment

lens word vandaag opgestuurd. Morgen komt hij hopelijk toe en dan kan ik dit weekend al meteen eens testen wat deze lens waard is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                          Kamera express is dacht ik sinds kort ook actief in Belgie toch qua onlineshop, de link is dan ook hun Belgische webshop en niet de Nederlandse
                          Een Belgische domeinnaam betekent niet dat je filiaal in België ligt, hun filiaal ligt nog steeds in NL. Enfin, dat is nu niet meer van belang.

Comment

klopt inderdaad. Pakket kwam vanuit nederland. Wel spijtig want via bankcontact betaald en op maandag bestellen = zaterdag toekomen. Heb hem dus sinds gisteren even onder handen genomen maar nog niet deftig. Op een FF is die 17mm precies toch breed genoeg. Ik ben dus blij

Comment

Een Belgische domeinnaam betekent niet dat je filiaal in België ligt, hun filiaal ligt nog steeds in NL. Enfin, dat is nu niet meer van belang.
                              Ja ik wist dat ze qua filiaal enkel in Nederland zaten, er stond qua onlineshop actief in Belgie. Er moet toch een reden zijn voor de .be ipv de .nl die ze sinds kort enkel hadden? Of is die er niet?

Comment

Voor zover mijn techneuten-kennis reikt: vermoedelijk is de .be een aparte site op een andere webserver dan de .nl (is ander ip-adres bij denit.nl) maar zijn ze enkel operationeel actief vanuit hun Nederlandse lokatie. Een 2de site op een 2de server is een goede 'redundancy' politiek. Wanneer de .nl server plotseling explodeert kan die .nl domeinnaam doorgelinked worden naar de .be-site, en omgekeerd. Behalve dat lijkt de .be me enkel een marketingfacade.

Greetz.
                                F.

Comment

Working...
                                X