Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

    Ik zal thuis nog even kijken naar de foto i.v.m.te slecht afgestelde monitors op het werk
    Voor de rest een mooie foto

    Comment


    • #17
      Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

      Even een oud draadje oppakken, want mocht er nog behoefte zijn aan informatie, deze bijgaande foto is gemaakt met een Samyang 85mm f1.4 AE (Nikon, dus)


      1/200s f/2.0 at 85.0mm iso800 afstand 1mtr minimale focus afstand, overigens. (Een beetje ver voor close ups)

      Ik hoop dat ik deze hier mag plaatsen?
      Groets, Gerhard
      Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

      Comment


      • #18
        Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

        Heb sinds kort ook de Samyang lens en kan je vertellen dat ik zeer tevreden ben!!
        OK, geen AF maar nu heb ik wel het gevoel dat ik terug echt aan't fotograferen ben. Ook het kiezen van diafragma op de lens vind ik een plus.

        MVG

        Comment


        • #19
          Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

          3x zo veel gelukte foto's is toch best 3x de prijs waard
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #20
            Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

            Jep, maar 3x zoveel gelukte foto's aan 1/3de van de prijs is nog beter
            AF op zo'n grote diafragma's werkt gewoon van geen kanten voor mij.
            @Thor: hoe meer foto's hoe liever wat mij betreft, dat zegt nog steeds meer dan... en zo'n draadjes zijn er hier véél te weinig.
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #21
              Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
              @Thor: hoe meer foto's hoe liever wat mij betreft, dat zegt nog steeds meer dan... en zo'n draadjes zijn er hier véél te weinig.
              Foto's genomen met een bepaalde lens draadjes?
              ::: Flickr :::

              Comment


              • #22
                Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

                Ik vind van wel ja, ik kan alleen maar over het alternatieve deel van Fredmiranda spreken, maar op die manier wist ik op voorhand al ongeveer wat voor beelden mijn duurdere alternatieve lenzen zouden gaan geven (en dit beeld klopt meestal wel), terwijl een technische uitleg + eventueel wat grafiekjes toch maar een heel klein deel van het verhaal vertellen, net als een paar cleane studiobeelden die je op de meeste review sites terug kunt vinden.
                Bovendien krijg je ook een idee waar een bepaalde lens veel voor gebruikt wordt en dan ook vaak in uitblinkt, het komt namelijk van echte gebruikers.
                Ook krijg je dan mss niet elke week een nieuwe vraag 'welke 70-200 heb ik nodig', je kunt zelf de verschillende foto's gewoon vergelijken.

                Maargoed, om toch een klein beetje on topic te blijven dan maar even een link naar een fototopic zoals ik bedoel (helaas niet met de Sigma vs Samyang, die vind ik niet): http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1005038/0
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • #23
                  Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

                  Ja zoiets zou ik ook wel willen. Mocht je het niet kennen, hier is iets soort gelijkaardig: Lens sample photo archive.
                  ::: Flickr :::

                  Comment


                  • #24
                    Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

                    er bestaan wel twee versies van de samgang 85m ze hebben exact de zelfde naam is verwarrend de één heeft een brandpuntafstand van 120mm de ander van 60mm de één kost 369 de gene met br.p.aft 120 559 euro heeft ook meer lensdelen , er is duidelijk een verschil

                    Comment


                    • #25
                      Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

                      Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                      er bestaan wel twee versies van de samgang 85m ze hebben exact de zelfde naam is verwarrend de één heeft een brandpuntafstand van 120mm de ander van 60mm de één kost 369 de gene met br.p.aft 120 559 euro heeft ook meer lensdelen , er is duidelijk een verschil
                      Kan je dat verduidelijken want ik ben niet mee. 120 mm op crop ok, maar 60mm, of bedoel je het Samyang 85mm 1,5 cine-objectief ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

                        Er is een Samyang 85 f1.4 voor gewone fotografen - en een 85 f1.5 voor fotografie/video - waarbij je zonder kliks het diafragma kan gaan openen. De Samyang 85 f1.4 is een erg goeie lens, al is ze manueel. Je kan daar bijna geen miskoop mee doen. Andere merknamen waaronder ze te vinden is: Rokinon (vooral VS) en Walimex (duitsland).
                        Op DxO krijg je al een indicatie van de kwaliteit als je ze opzoekt - DxO is niet heilig - maar ook de vele foto's die we ervan gezien hebben zijn overtuigend. Alleen het blijft een manuele lens - en ik dacht dat ze enkel in de nikon-versie een focus-indicator heeft - wie dat wil mag chipkes kleven... (voor Sony zoek James Lao).

                        Comment


                        • #27
                          Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

                          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                          Photozone heeft ze getest:



                          Denk wel dat er aan autofocus een behoorlijk prijskaartje hangt.
                          77mm glas bij sigma zal ook wel iets duurder zijn dan 72mm glas bij samyang.

                          Samyang is nog bezig met een naam op te bouwen. Sigma is gekender: daar hangt ook wel een prijskaartje aan.
                          en waarom zou 77mm glas beter zijn sigma heeft inderdaad een naam maar niet zo een goede om te kunnen stellen dat ze het dubbele kunnen vragen 500 euro verschil is niet niets sigma heeft enkele heel goede lenzen, maar ze zijn niet allemaal te vertrouwen en dat kan je van samyang niet zeggen daar heb je altijd pro. klasse ivb met bouw, zijn allemaal top objectieven , en helder en scherp, en manueel focus is helemaal niet erg en voor nikon hebben ze een ship die de f doorgeeft aan de camera

                          Comment


                          • #28
                            Re: Samyang 85mm f/1.4 vs Sigma AF 85mm f/1.4 EX DG HSM

                            Ik zou zeggen als je geen probleem hebt manual scherp te stellen en je wilt geld besparen koop dan een samyang.

                            Ik heb zelf besloten om voor de sigma te gaan en heb er nog steeds geen spijt van.

                            Vriendelijke groet, jessey

                            Comment

                            Working...
                            X