Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens reinigen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lens reinigen

    Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
    vandaag ook getest maar kreeg terug vetstrepen . Welk doekje gebruik je dan hierbij
    Vuile doek of niet de goede alcohol?
    https://www.naturephotoportal.com/

    Comment


    • #17
      Re: Lens reinigen

      Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
      vandaag ook getest maar kreeg terug vetstrepen . Welk doekje gebruik je dan hierbij
      als het echt zo vettig is, gewoon 2 x poetsen, indien nodig 3 x

      Ik gebruik tissues van het huismerk "care" van delhaise, nadeel is dat ik nadien nog eens extra pluisjes moet gaan afblazen maar het poetst wel 100% clean.
      doe maar eens een LED test (met een led lampje schijn je door je lens, zo kan je alle restvuil zo spotten)

      Comment


      • #18
        Re: Lens reinigen

        Reiniging doe ik eerst met de blaaspeer, dan een wattenstaafje of -schijfje met ethyl- of isopropylalcohol. Moet ik soms 4 of 5 keeer doen voordat alle vlekken eraf zijn.

        Ik had laatst een lens die met ethyl- en isopropylalcohol niet schoon werd. Wel met wat ademcondens en een lenspapiertje.
        Een nieuw wattenschijfje (katoen) is van nature wat vettig, en kan alleen met alcohol worden gebruikt.

        Groet Hans.

        Comment


        • #19
          Re: Lens reinigen

          Vreemd dat jullie zweren bij Dreft.

          Volgens velen, o.a. mijn keukenplaatsers, laat dit een vetlaag achter,
          waardoor het ongeschikt zou zijn voor het reinigen van composiet,
          omdat daar dan dus een laagje op komt te zitten waar je echt alles op ziet.

          Zelf heb ik dat nog niet ondervonden, en had ik ook altijd het idee dat het echt ontvet.
          Maar nu durf ik dat toch niet echt te gebruiken voor mijn filters (en mijn composiet)

          Iemand die dat wel doet? Zonder problemen?

          Comment


          • #20
            Re: Lens reinigen

            Je moet ook verse Dreft nemen en niet eerste ermee de afwas doen...

            Comment


            • #21
              Re: Lens reinigen

              ik gebruik dit al sinds ik mijn eerste DSLR camera en nog steeds tevreden van
              groetjes Ingrid

              Comment

              Working...
              X