Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Als je een Nikkor 17/55 hebt zal je altijd min of meer teleurgesteld zijn in "lagere" standaardlenzen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze slecht is maar downgraden doet altijd een beetje pijn
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel een tijdje naar geresearched omdat ik twijfelde tussen een 18-105mm en 16-85mm. En vooral omdat ik wel eens wilde weten waarom de 16-85mm in verhouding meer als het DUBBEL kost van de 18-105 terwijl er dezelfde technologie en dezelfde kwaliteit van glas in zitten.
Ik heb uiteindelijk niet voor deze lens gekozen omdat ik de prijs niet in verhouding vond met de kwaliteit. Bij het researchen merkte ik duidelijk dat er echt voor- en tegen-standers zijn van deze lens, je vind net zoveel lovende commentaar als kritiek.
Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel een tijdje naar geresearched omdat ik twijfelde tussen een 18-105mm en 16-85mm. En vooral omdat ik wel eens wilde weten waarom de 16-85mm in verhouding meer als het DUBBEL kost van de 18-105 terwijl er dezelfde technologie en dezelfde kwaliteit van glas in zitten.
Ik heb uiteindelijk niet voor deze lens gekozen omdat ik de prijs niet in verhouding vond met de kwaliteit. Bij het researchen merkte ik duidelijk dat er echt voor- en tegen-standers zijn van deze lens, je vind net zoveel lovende commentaar als kritiek.