Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Als je een Nikkor 17/55 hebt zal je altijd min of meer teleurgesteld zijn in "lagere" standaardlenzen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze slecht is maar downgraden doet altijd een beetje pijn
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel een tijdje naar geresearched omdat ik twijfelde tussen een 18-105mm en 16-85mm. En vooral omdat ik wel eens wilde weten waarom de 16-85mm in verhouding meer als het DUBBEL kost van de 18-105 terwijl er dezelfde technologie en dezelfde kwaliteit van glas in zitten.
Ik heb uiteindelijk niet voor deze lens gekozen omdat ik de prijs niet in verhouding vond met de kwaliteit. Bij het researchen merkte ik duidelijk dat er echt voor- en tegen-standers zijn van deze lens, je vind net zoveel lovende commentaar als kritiek.
Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel een tijdje naar geresearched omdat ik twijfelde tussen een 18-105mm en 16-85mm. En vooral omdat ik wel eens wilde weten waarom de 16-85mm in verhouding meer als het DUBBEL kost van de 18-105 terwijl er dezelfde technologie en dezelfde kwaliteit van glas in zitten.
Ik heb uiteindelijk niet voor deze lens gekozen omdat ik de prijs niet in verhouding vond met de kwaliteit. Bij het researchen merkte ik duidelijk dat er echt voor- en tegen-standers zijn van deze lens, je vind net zoveel lovende commentaar als kritiek.
De 16-85 is toch wel nog net ietsje beter en heeft natuurlijk ook een ideaal bereik. Maar daar staat tegenover dat de tweedehandsprijs voor een 16-85 en een Sigma 10-20mm ongeveer hetzelfde zijn, dus als je bereid bent om te wisselen vergroot je door aanschaf van een uwa natuurlijk je mogelijkheden veel meer.
Wel is het ook zo dat de bouwkwaliteit van de 16-85mm die van de kitlens behoorlijk overstijgt.
Ik kijk altijd op photozone.de voor lenstests en die vind ik altijd heel realistisch. De prestaties van mijn lenzen wordt in hun tests altijd bevestigd, zowel de pro's als de contra's.
Je heb gelijk, maar dan moet hier nergens een vraag stellen alles is bijna te googlen
Bedankt voor jullie uitleg over de lens
4 van de 5 vragen hier zijn intussen vrij zinloos, maakt het forum er echt niet interessanter op.
Maar goed, ik zou die lens als ik jou was dus alleen als walkaround kopen, verder is het geen aanvulling. Het zou ook al een stuk nuttiger zijn als je bij het stellen van de vraag uitlegt waarom je hem stelt.
4 van de 5 vragen hier zijn intussen vrij zinloos, maakt het forum er echt niet interessanter op.
Maar goed, ik zou die lens als ik jou was dus alleen als walkaround kopen, verder is het geen aanvulling. Het zou ook al een stuk nuttiger zijn als je bij het stellen van de vraag uitlegt waarom je hem stelt.
Ik kan hem kopen voor een prijsje maar zo hier te lezen is het zienloos dat ik dat prijsje ervoor zal betalen .
Comment