Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

    hallo

    Ik kom een beetje laat deze discussie binnenvallen, maar omdat ik een paar weken geleden voor dezelfde keuze heb gestaan, zal ik maar even laten weten wat ik uiteindelijk gedaan heb.

    Ik heb gekozen voor de configuratie van een Canon 50mm 1.4 en een Tokina 12-24 f4.
    (zoals Jefzor zegt)
    De achterliggende redenering (die ik overigens niet zelf bedacht heb) is dat je ofwel het onderwerp afzondert en er een foto van neemt (met de 50mm of een prime/zoom met andere lengte)
    ofwel ga je voor een wijd beeld en gebruik je de 12-24.

    Ik gebruik deze lenzencombinatie voornamelijk voor autofotografie, maar landschappen zijn ook heel goed mogelijk.
    Ik heb nog geen moment spijt gehad van deze aankoop.

    Hopelijk heb je er wat aan.
    EOS 550d + 50mm 1.4 + Tokina 12-24 F4= veel fotografieplezier

    Mijn Razzi account

    Comment


    • #17
      Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

      Oorspronkelijk geplaatst door Arjandeiro Bekijk bericht
      hallo

      Ik kom een beetje laat deze discussie binnenvallen, maar omdat ik een paar weken geleden voor dezelfde keuze heb gestaan, zal ik maar even laten weten wat ik uiteindelijk gedaan heb.

      Ik heb gekozen voor de configuratie van een Canon 50mm 1.4 en een Tokina 12-24 f4.
      (zoals Jefzor zegt)
      De achterliggende redenering (die ik overigens niet zelf bedacht heb) is dat je ofwel het onderwerp afzondert en er een foto van neemt (met de 50mm of een prime/zoom met andere lengte)
      ofwel ga je voor een wijd beeld en gebruik je de 12-24.

      Ik gebruik deze lenzencombinatie voornamelijk voor autofotografie, maar landschappen zijn ook heel goed mogelijk.
      Ik heb nog geen moment spijt gehad van deze aankoop.

      Hopelijk heb je er wat aan.
      Jij hebt er nu wel voor gekozen om meer een lenzenwissel door te voeren,
      ik wil zo wat de gulde middenweg om de kwaliteit wat te behouden + toch wel wat zoom te hebben, En in het achterhoofd enkel wanneer het echt nodig zou zijn, te wisselen met de UWA lens.

      Het zal wel de sigma 17-50 worden, de kleuren zijn mooier ook dan de canon. + dat geld kan ik er aan uitgeven, 850 zonder zonnekap of tas is mij net teveel

      Zo nen prime komt zeker ook in mijn tas te zitten !
      ook de 1.4 50 met usm

      grtz
      Canon 7D, 70-300 is usm 4-5.6 - Sigma 17-50 2.8 - canon 50 1.8II - EX430II
      Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Gorrilapod
      wishlist: 70-200 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

        Oorspronkelijk geplaatst door SupernovaBE Bekijk bericht
        in de boven vermoede review doet de tamron het slechtste, AF zou heel slecht zijn in vergelijking met de 2 andere, dan ben ik nog best af met de 17-50 van sigma die compleet geleverd wordt, incl zonnekap + zakje.



        omdat dat niet het soort lens is dat ik zoek.. ik wil wel degelijk een zoomlens.
        de plastic fantastic zal er in de toekomst waarschijnlijk ook wel bijkomen

        http://www.youtube.com/watch?v=4p6mK...eature=related ( video van art of the image waar ze vertellen dat de sigma de canon beats op de DXOmark
        http://www.dxomark.com/index.php/Len...rand2%29/Canon
        Wat is heel slecht?
        ik heb de tamron, maar die werkt prima hoor. Geen enkel probleem met de AF.
        Verder wordt die ook geleverd inclusief zonnekap en zakje.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #19
          Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

          Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
          Wat is heel slecht?
          ik heb de tamron, maar die werkt prima hoor. Geen enkel probleem met de AF.
          Verder wordt die ook geleverd inclusief zonnekap en zakje.
          in de review zie je toch duidelijk dat de tamron zijn autofocus niet zo goed scherp zet ?
          Canon 7D, 70-300 is usm 4-5.6 - Sigma 17-50 2.8 - canon 50 1.8II - EX430II
          Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Gorrilapod
          wishlist: 70-200 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

            In deze testen scoort de Canon 17-55 slechter voor vignettering maar duidelijk beter voor CA.
            Voor de rest zijn de verschillen miniem.
            In de huidige camera's wordt vignettering automatisch gecorrigeerd (voor zover het een Canon lens is), CA niet.
            Tenzij je dit altijd in nabewerking wil doen ben je beter af met de Canon qua beeldkwaliteit.
            De AF van de Canon is beslist juist en snel, de kans is klein dat de Sigma beter is.
            De beeldkleur van de Canon is inderdaad zeer koel.

            Belangrijkste negatief punt voor de Sigma 17-50 is het ontbreken van full-time manual focus - dwz je kan de focus niet zelf bijregelen in AF, met het evt risico om de zaak kapot te maken - m.i. onvergeeflijk voor een EX lens van die prijs.

            Je hebt een tweedehands Canon voor de prijs van een nieuwe Sigma.
            En stel dat je ze terug zou willen verkopen, van welke denk je het meest te krijgen ?

            Comment


            • #21
              Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

              Oorspronkelijk geplaatst door SupernovaBE Bekijk bericht
              in de review zie je toch duidelijk dat de tamron zijn autofocus niet zo goed scherp zet ?
              Reviews zijn leuk voor een overzicht te krijgen, zoals gezegd heb ik de tamron zelf, en heb geen problemen met de lens.
              O ja, ik heb de versie zonder VC trouwens
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

              Comment


              • #22
                Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

                Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                Reviews zijn leuk voor een overzicht te krijgen, zoals gezegd heb ik de tamron zelf, en heb geen problemen met de lens.
                O ja, ik heb de versie zonder VC trouwens
                momenteel kan ik ook alleen maar afgaan op youtube, internet, etc etc

                Ik kan een canon 17-55 2.8 kopen met lenskap 3 jaar oud voor 630 euro, waar moet ik op letten wanneer ik deze eventueel zou kopen?
                ik ga allesins al foto's laten mailen hoe het toestel er uit ziet atm.

                grtz
                Canon 7D, 70-300 is usm 4-5.6 - Sigma 17-50 2.8 - canon 50 1.8II - EX430II
                Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Gorrilapod
                wishlist: 70-200 2.8

                Comment


                • #23
                  Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Mocht de Canon 17-55 2.8 iets te duur zijn (en ze is inderdaad duur, maar ook goed) dan
                  zou je eens kunnen kijken naar de Tamron 17-50 2.8. Dat is een betaalbaar alternatief en
                  een stuk beter dan de kitlens. (De Canon is iets sneller, iets stiller, maar qua IQ gaat u ze
                  toch al heel fors moet uitvergroten om het verschil te zien.)
                  Dan heeft u nog geld over voor een UWA lens wat fijn is voor architectuur en landschap.
                  Kan dit volledig bijtreden. Ik kom trouwens van de Canon 17-55 2.8 en heb deze weggedaan voor een Tamron 17-50 2.8 zonder stabilisatie (deze zonder zou scherper zijn ..... ????). Heb het mij nog geen seconde beklaagd. Ik zie geen verschil in kwaliteit met m'n 17-55 2.8 van Canon. Ik moet er wel bijvertellen dat ik geen foto's print/laat printen op groot formaat. Misschien is er dan wel verschil te zien tussen Tamron/Canon, dat weet ik niet.
                  Voor het prijsverschil tussen beide kun je echter nog heel wat leuke dingen kopen/doen .
                  Groetjes

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Kan dit volledig bijtreden. Ik kom trouwens van de Canon 17-55 2.8 en heb deze weggedaan voor een Tamron 17-50 2.8 zonder stabilisatie (deze zonder zou scherper zijn ..... ????). Heb het mij nog geen seconde beklaagd. Ik zie geen verschil in kwaliteit met m'n 17-55 2.8 van Canon. Ik moet er wel bijvertellen dat ik geen foto's print/laat printen op groot formaat. Misschien is er dan wel verschil te zien tussen Tamron/Canon, dat weet ik niet.
                    Voor het prijsverschil tussen beide kun je echter nog heel wat leuke dingen kopen/doen .
                    Groetjes
                    Ik wil u graag geloven heel graag zelf voor die prijs.. maar waarom spreekt iedereen elkaar tegen? Lijkt mij dan meer naar persoonlijke voorkeur en smaak te gaan?

                    Ik ben maar een beginner e.. ik kan maar luisteren en leren
                    En foto's afdrukken op groot formaat lijkt mij heel ver weg bij mij.
                    Canon 7D, 70-300 is usm 4-5.6 - Sigma 17-50 2.8 - canon 50 1.8II - EX430II
                    Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Gorrilapod
                    wishlist: 70-200 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

                      Oorspronkelijk geplaatst door SupernovaBE Bekijk bericht
                      Ik wil u graag geloven heel graag zelf voor die prijs.. maar waarom spreekt iedereen elkaar tegen? Lijkt mij dan meer naar persoonlijke voorkeur en smaak te gaan?

                      Ik ben maar een beginner e.. ik kan maar luisteren en leren
                      En foto's afdrukken op groot formaat lijkt mij heel ver weg bij mij.
                      Hoho, ik spreek niemand tegen, geef alleen aan dat de Tamron wel degelijk goed is. Ongetwijfeld zal de Canon beter zijn (voor mij zou dat de Nikon versie zijn), echter heb ik gekozen voor de Tamron ivm grootte en gewicht van de lens. Het verschil tussen beide lenzen zie ik met mijn niveau van fotograferen toch niet
                      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                      Our English website: www.kaichitravel.com
                      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

                        Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                        Hoho, ik spreek niemand tegen, geef alleen aan dat de Tamron wel degelijk goed is. Ongetwijfeld zal de Canon beter zijn (voor mij zou dat de Nikon versie zijn), echter heb ik gekozen voor de Tamron ivm grootte en gewicht van de lens. Het verschil tussen beide lenzen zie ik met mijn niveau van fotograferen toch niet
                        Idem voor mij, vooral gewisseld omwille van grootte en gewicht. Ook daarom van 50D naar 60D overgestapt. Voor mij voelde fotograferen met die zwaargewichten meer aan als dragen en sleuren ipv fotograferen, en dat vond ik niet meer prettig...... maar ik wil best geloven dat er mensen zijn die daar niks mee inzitten om met zware zaken rond te lopen en te wandelen. Ik voelde mij van langs om meer een muilezel......nu enkel nog een ezel (dit om jullie voor te zijn ).
                        Groetjes

                        Comment


                        • #27
                          Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Belangrijkste negatief punt voor de Sigma 17-50 is het ontbreken van full-time manual focus - dwz je kan de focus niet zelf bijregelen in AF, met het evt risico om de zaak kapot te maken - m.i. onvergeeflijk voor een EX lens van die prijs.

                          Ik snap wel wat full-time manual focussing is, maar ik snap niet zo goed waar het precies voor gebruikt wordt. Hoe vaak passen jullie dit toe? en in wat voor situaties precies?

                          zoals je begrijpt, mis ik de full-time manual focussing niet op mijn sigma
                          Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                          Canon powershot s120

                          Comment


                          • #28
                            Re: Aanschaf lens, vervanger kitlens 18-55 + aanchaf groothoek.

                            Het is de Sigma geworden met alles op en aan voor 619 euro op de Canon Photoday van art and craft , 5% korting gekregen

                            Ik heb beide lensen getest op mijn 550D, mijn ondervinden was dat de kleuren zoals in de rev fletser waren bij de canon,
                            + de canon is groter lomper, en voelt nogal plastiekerig aan

                            De sigma daarintegen, ik vind die veel degelijker, solider aanvoelen.
                            De zoom is wat straffer en ik vind dat toch wel aangenamer dan zo een losse zoom.

                            Voor zover tevreden van de foto's
                            tis een hele opfrissing !
                            De foto's zijn frisser, klaarder en scherper
                            Canon 7D, 70-300 is usm 4-5.6 - Sigma 17-50 2.8 - canon 50 1.8II - EX430II
                            Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Gorrilapod
                            wishlist: 70-200 2.8

                            Comment

                            Working...
                            X