Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor men D60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke lens voor men D60

even op zoek gegaan op de konijnenberg

voor deze Nikkor AF-D 85mm F/1.8
    Maar deze heeft geen automatische scherpstelling veronderstel ik ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steven24 Bekijk bericht
      even op zoek gegaan op de konijnenberg

voor deze Nikkor AF-D 85mm F/1.8
      Maar deze heeft geen automatische scherpstelling veronderstel ik ...
      Klopt,

Op een Nikon D60 heb je hiermee geen automatische scherpstelling.

2 opties: ofwel de nikon 85 1.4 af-s, of de sigma 85 1.4 hsm. (indien je een 85mm wenst)
      Deze 2 lenzen hebben wel een motor in de lens gebouwd, waarmee je automatische scherpstelling hebt.
      Let op: deze 2 lenzen zijn redelijk duur (1350 euro voor de nikon versie, en ongeveer 850 voor de sigma versie)

Wat ik zou doen.
      Koop je een nikon 50 F1.8 af-s (nieuwste versie met motor in lens), en dit icm een nikon 70-300 af-s
      Dan heb je ineens een bereik van 18 tot 300mm en ook een lichtsterke portret lens.

Succes met je aankoop
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Over die 50mm /1.8 heb ik hierboven niet veel goeds van gelezen.
        Wat is er dan niet goed / goed aan?

groetjes

Comment

lees hier wat er allemaal niet goed aan is.

Review Nikon 50mm 1.8G AF-S Nikkor @ Nikon D800EThe Nikon AF-S 50mm 1.8G is is a fast and compact FX prime lens that entered the market in 2011 as a
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

dag steven,

je hebt nu al een tijd een 18-55 mm lens, en je wilt je verbeteren.

vraag is ben je tevreden van de kwaliteit of wil je die verbeteren ?
            of wil je het bereik ( mogelijkheid voor meer groothoek en/of meer telebereik) vergroten?

als je kwaliteit wil verbeteren (scherper, lichtsterker, mogelijkheid om met scherptediepte te spelen) is die 35mm, 50mm te overwegen. De 85mm die werd aangeraden geeft echter geen automatische scherpstelling met uw D60.
            de 90mm macro lens van Tamron zou mi ook een aanrader zijn ( en veel goedkoper dan de voorgestelde 85 f 1.4 van nikon )

als je tevreden bent met de kwaliteit en je je bereik wilt vergroten is de 55-200 mm zoom van nikon een aanrader ( lees Ken Rockwell en je zult je er goed mee voelen ) die zeer goed meevalt van prijs.

als " in medio virtu" uw slogan is dan zal een upgrade naar de nu ook vrij goedkope 18-105 mm van nikon u wellicht kunnen bekoren : zeer mooi bereik voor 1 lens en volgens testsites goed voor zijn bereik en prijs. Zelf ben ik er ook content van voor wat reisfotografie ( met nadruk op reis, ook op trekking) betreft.

hopelijk heb je er iets aan, groeten, Geert.

Comment

bedankt geert de reactie, er zijn zoveel objectieven zou niet wete welke kiezen

Ik had me graag verdiept in portretten maar dan niet alleen het hoofd er mag wat meer bij zijn van hoofd tot het middel, of ook wel full body...

en voor op reis had ik ook graag een lens gehad voor zowel landschappen als gewoon stadsgebruik (toerist)

heb al gehoord van de 35 mm en de 50 mm... 55-200 mss

als u me nog wat tips kan geven

dank je

Comment

als u me nog wat tips kan geven
                hier staan veel tips: click
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ben er nog steeds niet uit
                  Maar waar ik uiteindelijk toch mee wil beginnen is portretfotografie maar dan ook wel full body enzo... Zoals een kleine fotoshoot binneshuis, buiteshuis...
                  binneshuis heb ik maar een afstand van een 2.5meter om foto's te nemen vb van mijn vriendin

Maar welke lens kan ik daarvoor nemen?

ben ook nog een groentje op dat gebied dus drm men keuze in lens niet zo vanzelf gaat...

dank je alvast

Comment

ben er nog steeds niet uit
                    't is allemaal verteld Steven... misschien moet je het gewoon een paar keer herlezen (het draadje)

en dan kiezen...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                    X