Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherpstelprobleem !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: scherpstelprobleem !

uiteindelijk vandaag een vervanger aangeschaft : sigma 17-50 mm f2.8 OS
    redelijke prijs, op basis van commentaren zou de kwaliteit heel kort in de buurt van de EFs 17-55 f2.8 IS moeten komen

Alvast bedankt voor de reacties (was een goed hulp)
    The future brings my best photo. Time is on my side.
    Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterl Bekijk bericht
      enig idee waar deze informatie kan nagetrokken worden?
      bedankt voor je hulp !
      Yes, you can determine the age of a Canon lens using a serial number or a date code. Let us show you how!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
        Ik ging er dus foutieflijk van uit dat de zwaarder (degelijker) gebouwde 17-40 , dan ook effectief zwaarder woog dan de 17-55 .
        Waarschijnlijk vanwege die extra 15mm .
        Dat extra gewicht is voor 100% toe te schrijven aan de grotere lichtsterkte.
        Extra glas weegt....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Tuurlijk wel, en in bepaalde gevallen is die L lens zelfs beter (dan een goed werkende 17-55 welteverstaan - elke werkende lens is beter dan een kapotte ).
          Maar als je een 17-55 f/2.8 IS gewend bent, is een 17-40 f/4 toch wat anders. Enfin, ik zou terug naar dat eerste objectief gaan.
          (en die 24-105 zou ik al helemaal niet willen hebben)

Ik dacht ook zoiets van deze zou ik niet willen hebben, maar zou de 24-105 niet meer willen missen, zelfs niet voor een 24-70 f/2.8 en ook niet voor een 17-55 f/2.8.
          Heel mooi bereik en heb geen problemen met die 24mm(stapje achteruit), en kan altijd rekenen op mijn breedhoeklens 10-24. Heb die lichtsterkte niet nodig, heb ikzelf bewezen op een vierdaags concert dat die IS ook belangrijk is, en hoeveel keer gebruik je die lichtsterkte bij voldoende licht
          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Dat extra gewicht is voor 100% toe te schrijven aan de grotere lichtsterkte.
            Extra glas weegt....
            100% ?
            Ik vermoed dat ook heel dat IS-mechaniek wat zal meewegen, niet?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dat IS mechaniek weegt niet meer dan een paar gram, het is voornamelijk electronica.
              Vergelijk maar eens een oude versie met een IS versie van een lens.....

Comment

Heb er eigenlijk geen idee van hoe dat werkt. D'er zit duidelijk iets in dat beweegt, is dat een gyro of zo?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De uitleg van Canon...

Image Stabilizer
                  Trillingen van de camera vormen de belangrijkste oorzaak van onscherpe beelden en doen zich het meest voor bij fotografie uit de hand en in situaties met weinig omgevingslicht waar een lange sluitertijd nodig is.

Canons Image Stabilizer (IS) technologie gebruikt een systeem op basis van lensverschuiving om geringe cameratrillingen te detecteren en te corrigeren. Door de ontspanknop half in te drukken, wordt de vergrendeling op het IS systeem geactiveerd. Minuscuul kleine gyrosensors detecteren objectiefvibraties als gevolg van handtrillingen en sturen een signaal naar een microcomputer die een IS lensgroep regelt om verticale en horizontale bewegingen van het objectief te corrigeren. Om te zorgen dat het bewust kantelen en draaien van de camera niet wordt aangezien voor cameratrillingen, zijn sommige tele- en telezoomobjectieven uitgevoerd met IS Mode 2. Deze mode detecteert of een beweging in een bepaalde richting langer duurt dan een ingestelde periode en schakelt de Image Stabilizer in die richting uit.

De EF objectieven met IS technologie maken stabiele fotografie met vier lagere stops dan bij traditionele objectieven mogelijk, zodat ze ideaal zijn in situaties waar het gebruik van de flitser niet is toegestaan of niet gepast is.
                  Groeten Hervé.

Comment

Dank voor de uitleg. Ik kan er mij weinig bij voorstellen, maar weet wel dat het IS-systeem werkt!

Comment

Working...
                    X