Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!
kan natuurlijk beter als je meer investeert maar voor mij voldoet deze prima koste me 823 euro bij digitalstreet verleden jaar met kerst, er zitten meer fotos in mijn stream als je meer voorbeelden zoekt is ook
pixelpeeper een leuke vb site hier van de 150-500 http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=1092
Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100
Ik heb de 120-400 van sigma, en ben redelijk content van.
Ze is natuurlijk niet te vergelijken met de nikon of canon variant. Dit merk je vooral op 400mm (of 500mm). ze wordt er namelijk erg zacht. Op 300 à 350 is ze echter zeer scherp.
Positief aan deze lens:
*Zou ook veel minder problemen hebben dan de 150-500mm
*Ietsje groter diafragma.
*Prijs
*volgens mij de beste telezoom qua prijs/kwaliteit
Ik ben van deze lens best wel tevreden. Je moet alleen niet het onmogelijke verwachten: Het is geen 2.8 hé. Dus de lichtomstandigheden moeten goed zijn. De meeste lenzen presteren best als ze een beetje dichtgeknepen worden, tel daarbij de toch wat hogere sluitersnelheid die nodig is (zelfs met de VR), dan moet er toch al een zonnetje schijnen om goed resultaat te hebben. Ik heb ook de Sigma EX 100-300 f4, en die is beduidend beter, maar kost ook een slok meer.
Kwaliteit kost geld. Voor de meest gebruikte mm's heb ik merkeigen lenzen (van 28 tot 300mm). Ik heb echter ook een UWA 15-30 en een tele 170-500 van Sigma. Wonderen verwacht ik niet van deze lenzen, maar voor het aantal keren dat ik ze gebruik voldoen ze ruim voldoende en voldoen ze aan hun verwachtingen.
Comment