Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

    Die ziet er ook wel interessant uit. Het word dus nog even nadenken, alhoewel ik sterk aanleun naar de 70-200 en de 17-50..

    Voor de 17-50, heb nu al een paar reviews gelezen en de een zegt duidelijk dat de autofocus van de tamron niet echt scherp is, terwijl de andere review zegt dat de tamron dan weer stukken beter is da de sigma, vooral op vlak van autofocus. Iemand ervaringen met deze lenzen?
    Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

    Comment


    • #17
      Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

      Oorspronkelijk geplaatst door ToonD Bekijk bericht
      Die ziet er ook wel interessant uit. Het word dus nog even nadenken, alhoewel ik sterk aanleun naar de 70-200 en de 17-50..

      Voor de 17-50, heb nu al een paar reviews gelezen en de een zegt duidelijk dat de autofocus van de tamron niet echt scherp is, terwijl de andere review zegt dat de tamron dan weer stukken beter is da de sigma, vooral op vlak van autofocus. Iemand ervaringen met deze lenzen?
      ik heb geen klagen van de tamron AF op mijn 28-75

      hij hunt wel af en toe maar das dan bij teveel tegenlicht of te weinig licht en vermindert wanneer ik het centralie / middenfocuspunt kies maar ik denk dat de meeste lenzen wel met dit probleem zitten op dat vlak, al zal de ene lens er gevoeliger aan zijn dan de andere
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #18
        Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

        Persoonlijk gebruik ik een 15-85 en een 70-300 lens op reis (respectievelijk canon en tamron).
        Ik vind / vond dit een mooi compromis tussen draagbaarheid en bereik.
        Je kan altijd voort lenzen kopen, maar als je ze niet bij je hebt wat ben je er dan mee? Ik kan niet opstaan en zeggen "hmm vandaag ga ik eens enkel met een 50mm fotograferen" er zullen wel profs enz zijn die dat wel kunnen maar ik denk dat je die vraag toch maar eens moet stellen.

        Qua bereik vind ik 15 mm op een cropcamera een mooie groothoek, nog kleiner gaan is mijn ding niet, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
        Qua tele is 300 zeker bruikbaar voor beestjes, ben je echter een vogelliefhebber valt het m.i. ook te overwegen daar een extender bij te nemen.
        If at first you don't succeed - then try and try again
        Canon EOS 550D - 15-85 IS USM - 70-300

        Comment


        • #19
          Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

          Oorspronkelijk geplaatst door Meuli Bekijk bericht
          Persoonlijk gebruik ik een 15-85 en een 70-300 lens op reis (respectievelijk canon en tamron).
          Ik vind / vond dit een mooi compromis tussen draagbaarheid en bereik.
          Je kan altijd voort lenzen kopen, maar als je ze niet bij je hebt wat ben je er dan mee? Ik kan niet opstaan en zeggen "hmm vandaag ga ik eens enkel met een 50mm fotograferen" er zullen wel profs enz zijn die dat wel kunnen maar ik denk dat je die vraag toch maar eens moet stellen.

          Qua bereik vind ik 15 mm op een cropcamera een mooie groothoek, nog kleiner gaan is mijn ding niet, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
          Qua tele is 300 zeker bruikbaar voor beestjes, ben je echter een vogelliefhebber valt het m.i. ook te overwegen daar een extender bij te nemen.
          Toch is het interessant om eens te overdenken wat je op een dag allemaal wil doen, zien en fotograferen. Als je alle objectieven meeneemt, dan zijn je gedachten ook veelal allround voor zo'n dag. Maar denk ook eens na wat je specifiek op een dag wil fotograferen, zodat je daar je objectieven voor die dag op kan aansluiten. Zie het als een uitdaging om eens met een beperkt brandpuntsbereik op pad te gaan. Dan ga je vanzelf ook heel specifiek naar je onderwerpen kijken. Je kunt in dat geval domweg niet meer alles om je heen vastleggen, je zal dus keuzes moeten maken. Probeer dat eens...scheelt voor zo'n dag ook nog eens gewicht op je rug
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #20
            Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

            Oorspronkelijk geplaatst door ToonD Bekijk bericht
            De 50mm kwam er sowieso (ook zonder de reis), heb er een weekje mee kunnen werken (geleend) en vond hem echt fantastisch voor de prijs.
            bestaat er voor canon geen goedkoop 35mm F1.8 lensje? Nikon heeft die, en dat is het ideale lensje om op reis te gaan met een crop camera... standard lensje voor straat fotografie...

            net zoals een 50mm een ideaal lensje is voor een fulframe camera... op een crop camera is de 50mm niet zo interessant... beetje noch mossel noch vis...
            Last edited by d_oracle; 6 oktober 2011, 12:36.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #21
              Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

              Oorspronkelijk geplaatst door ToonD Bekijk bericht
              Die ziet er ook wel interessant uit. Het word dus nog even nadenken, alhoewel ik sterk aanleun naar de 70-200 en de 17-50..

              Voor de 17-50, heb nu al een paar reviews gelezen en de een zegt duidelijk dat de autofocus van de tamron niet echt scherp is, terwijl de andere review zegt dat de tamron dan weer stukken beter is da de sigma, vooral op vlak van autofocus. Iemand ervaringen met deze lenzen?
              Prima lens ! Ik heb de non-VC versie, de VC schijnt minder scherp te zijn. Sowieso denk ik dat voor zo'n korte brandpuntsafstand de VC niet echt een meerwaarde is.

              Heb ook de 35mm 1.8 (Nikon) en is geweldig voor straatfotografie, zelfs als het al begint duister te worden
              Nikon Df

              Comment

              Working...
              X