Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor voetbal (buiten)????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lens voor voetbal (buiten)????

    IK fotografeer zelf ook met een sigma 70-200 2.8 hsm2 .
    Ik gebruik dit om indoor sport te fotograferen.
    De prijs van de lens valt mee ,ik betaalde 600€ maar ik ben niet echt tevreden van de scherpte.
    Als je kijkt naar de voorbeelden van Uljo (bovenstaande post met voetbalfoto's) dan zie je genoeg,geen enkel scherpe foto.Dit heb ik dus ook ,zeker op 2.8 ,op 4.0 is het beter.
    Bijna al m'n foto's moet ik nabewerken in Lightroom om ze te verscherpen.

    Had ik dit geweten dat had ik wat verder gespaard om een Nikon lens te kopen,die kost een pak meer maar is ook een pak beter .

    Comment


    • #17
      Re: lens voor voetbal (buiten)????

      Meestal sta ik aan de middellijn, dus met een 200 zou ik moeten toekomen om degelijke actiefoto's te nemen. Als het maar die ene stop verschil is, loont het dan de moeite om voor f2.8 te kiezen dan f4?

      Comment


      • #18
        Re: lens voor voetbal (buiten)????

        In het algemeen wordt de prestaties op het gebied van AF beter naarmate je een lichtsterkere lens op zet.

        Het aantal missers bij mijn 5D MK2 nam sterk af bij overgang 70-200/4.0 IS naar 70-200 mm/2.8 MK2.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #19
          Re: lens voor voetbal (buiten)????

          Oorspronkelijk geplaatst door delicious Bekijk bericht
          Meestal sta ik aan de middellijn, dus met een 200 zou ik moeten toekomen om degelijke actiefoto's te nemen. Als het maar die ene stop verschil is, loont het dan de moeite om voor f2.8 te kiezen dan f4?
          met die f4 ga je evenveel goeie foto's hebben als de f2.8, bij de 2.8 is je onderwerp meer geisoleerd en moet je minder hoog in iso gaan

          de f4 focust mijn inziens even snel als de f2.8
          Mijn website: http://www.michelpyck.be

          Comment


          • #20
            Re: lens voor voetbal (buiten)????

            Moet ik moeten kiezen om voetbalfoto's te nemen overdag of op een goed verlicht plein dan koos ik voor een 4.0 ipv een 2.8 want de prijs zal een pak goedkoper zijn en ik veronderstel dat je meestal bij goed licht zal fotograferen?

            Comment


            • #21
              Re: lens voor voetbal (buiten)????

              Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
              Ik trek al een paar jaar voetbalfoto's met een 70-200F4 L USM (geen IS) - eerst met een 400D nu met een 50D - werkt perfekt.

              Enkele (duizenden) voorbeeldfoto's vind je hier: http://www.flickr.com/photos/vdpsportfotograaf/
              mooi scherp

              Comment


              • #22
                Re: lens voor voetbal (buiten)????

                Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                In het algemeen wordt de prestaties op het gebied van AF beter naarmate je een lichtsterkere lens op zet.

                Het aantal missers bij mijn 5D MK2 nam sterk af bij overgang 70-200/4.0 IS naar 70-200 mm/2.8 MK2.
                Inderdaad maar je bankrekening moet er ook tegen kunnen.

                Comment


                • #23
                  Re: lens voor voetbal (buiten)????

                  Oorspronkelijk geplaatst door pixelmaniac Bekijk bericht
                  mooi scherp
                  Bedankt, een 70-200mm F4 non IS voldoet voor mij méér dan voldoende en is nog budgetvriendelijk.
                  Hoe je je foto's presenteert is ook van belang: de mijne worden quasi nooit afgedrukt maar enkel via het web verspreid. Meestal sta ik naast het doel om de aanvallende ploeg in beeld te brengen en af en toe trek ik van daar foto's van een actie voor het ander doel. Mits voldoende croppen kan je daar nog resultaat uit halen wat voor het merendeel van mijn kijkers voldoet.
                  flickr.com/wernerwattenbergh
                  flickr.com/vdpsportfotograaf
                  http://voetbalfotografie.wordpress.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: lens voor voetbal (buiten)????

                    de matchen worden gespeeld kort voor de midaag of in de vroege namiddag. Dus normaal is het klaar genoeg.
                    Alvast bedankt voor de reacties, zal zeker de voorgestelde lenzen in overweging nemen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: lens voor voetbal (buiten)????

                      Oorspronkelijk geplaatst door chris1961 Bekijk bericht
                      Hallo,ikzelf heb een Nikon D5000 met lens:AF-S NIKKOR 70-300 1:4.5-5.6G,had dit ook gekocht voor de voetbalwedstrijden,maar wat blijkt ik kom toch nog iets tekort voor het ganse voetbalveld.Daarom ben ik van plan om een andere lens aan te schaffen nl de:TAMRON SP AF200-500mm F/5-6.3. Deze zou fantastische foto's moeten leveren.

                      vr.gr
                      chris1961
                      leer er eerst maar mee werken!!
                      't zou anders wal eens willen tegenvallen!
                      500mm zonder stabilisatie en min f6.3. met wa oefenen kan het wel lukken
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #26
                        Re: lens voor voetbal (buiten)????

                        Ik werk al een paar jaar met de combi Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM en ik merk ook dat ik niet genoeg lengte heb om het volledig veld te fotograferen.

                        Daarom stel ik mij op verscheidene plaatsen op tijdens de wedstrijd. Eerst sta ik langs de zijlijn op ongeveer 25m (speelhelft tegenstander). Hierdoor kan je de flankspelers goed fotograferen terwijl zij richting jou komen.

                        Daarna stel ik mij schuin achter het doel op. Hierdoor kan je de opkomende spitsen en anders opkomende spelers vastleggen.

                        Soms begeef ik mij ook over de middenlijn (eigen speelhelft) om zo ook de verdedigers te fotograferen, alsook de doelman.

                        Ik ben ondertussen volop aan het sparen voor een Canon EF 300mm F/2.8 L IS USM. Op een 7D met 1.6 crop kom je dan toch al op 480mm.

                        Ik koop enkel lichtsterke objectieven omdat ik ook veel indoorsporten fotografeer. Buiten gebruik ik grotendeels een diafragma van F/4 omdat bij F/2.8 bepaalde delen van de speler iets te onscherp worden (zoals bv. armen, handen die zich net buiten de comfortzone bevinden aangaande scherpte/diepte).

                        Ivan
                        Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

                        Comment

                        Working...
                        X