Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeis of Sony?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zeis of Sony?

    Ik zit met ongeveer dezelfde situatie als de TS.

    wil daarom ook mee inspringen in dit topic.

    Ik heb een alpha 300 en ook de 70-400G.
    Nu ga ik overstappen op de a77 of een eventuele nieuwe fullframe.

    Ik denk eraan om de 24-70 cz te kopen deze sluit qua bereik goed aan.
    Op full frame heb je dan denk ik mm genoeg voor landschappen.

    Maar op de a77 misschien niet breed genoeg wat zou de beste optie zijn om er eventueel bij te nemen?

    Ik weet dat ook de 16-80 er is maar deze is minder in kwaliteit volgens mij?

    Mocht de TS hier niet van gediend zijn dan graag een pm en start ik een nieuwe topic.
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

    Comment


    • #17
      Re: Zeis of Sony?

      Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
      Ik denk eraan om de 24-70 cz te kopen
      Ik weet dat ook de 16-80 er is maar deze is minder in kwaliteit volgens mij?
      Wie voor deze lenzen bij gelijke f-waarde en op aps-c het verschil ziet tussen foto's van normale grootte (A4 of kleiner), da's een heel straffe kerel/madam.

      De CZ24-70 is natuurlijk een heel andere lens qua bouw en bovendien met f/2.8 en voor FF, dus is dan ook meer dan dubbel zo duur...
      Als je echter de f/2.8 minder belangrijk vindt, dan zou ik op aps-c zonder twijfel de 16-80 nemen.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #18
        Re: Zeis of Sony?

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Wie voor deze lenzen bij gelijke f-waarde en op aps-c het verschil ziet tussen foto's van normale grootte (A4 of kleiner), da's een heel straffe kerel/madam.

        De CZ24-70 is natuurlijk een heel andere lens qua bouw en bovendien met f/2.8 en voor FF, dus is dan ook meer dan dubbel zo duur...
        Als je echter de f/2.8 minder belangrijk vindt, dan zou ik op aps-c zonder twijfel de 16-80 nemen.
        Zoals bijna altijd ben ik helemaal eens met je, wil er nog iets aan toevoegen:

        Als je de Zeiss 24-70 f2.8 (full frame) lens wilt vergelijken, kan dat nu misschien het best met de nieuwe 16-50 f2.8 (crop lens)... Deze lenzen moet je vooral overwegen als je het voor de lichtsterkte doet, de 16-80 is "ideaal" als een soort über-scherpe all-rounder: mooi en groot bereik, iets lichtsterker dan de gemiddelde lens!

        Wil er wel bijzeggen dat ik persoonlijk hoop dat ze de 16-80 updaten met SSM...maakt elke lens toch een stukje aangenamer, niet zozeer omwille van het geluid, maar omwille van de rechtlijnigheid waarmee het scherpstellen gebeurt! (weinig hunten, accurater, etc...)

        Comment


        • #19
          Re: Zeis of Sony?

          koop ze gewoon allebei.
          Sony Alpha 99 + grip, Sony Alpha 77 + grip, Minolta 7D; Minolta 17 - 35; Sony CZ 16-35 2.8; Sony CZ 24 - 70; Sony CZ 135; Minolta 50 mm 1.7; Sony 70 - 200; 50 mm macro, Sony flitser hvl 58 FM etc.

          Comment

          Working...
          X