Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf lens voor hondensport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanschaf lens voor hondensport

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
    Normaal buiten zou dat iso 100 moeten zijn, tenzij je op f/22 of iets dergelijks foto's neemt natuurlijk.

Ben je zeker dat er niets aan je 40D is?

De EF-S 55-250 IS van Canon is een zeer goede lens voor buiten, voor binnen is deze niet lichtsterk genoeg, of je moet je iso hoog opschroeven. Hier is dus eigenlijk maar 1 antwoord op : een Canon EF 70-200L IS USM 2.8, maar deze ligt ver boven je budget. Ik zou de 2ehands sites eens afschuimen en uitkijken naar een Sigma 70-200 2.8.
    De IS-versie?? Waarvoor zou TS de IS-versie nodig hebben? Op het moment dat de IS nuttig wordt (langere sluitertijden) worden de honden wazig door die langere sluitertijden...

Wat de prijs betreft: ik heb mijn gewone 2.8 nog geen 600 euro betaald (zoals ik hier reeds eerder heb aangegeven)
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht

De IS-versie?? Waarvoor zou TS de IS-versie nodig hebben? Op het moment dat de IS nuttig wordt (langere sluitertijden) worden de honden wazig door die langere sluitertijden...
      Voor panning! je kan de IS als ik me niet vergis (Canon ken ik niet zo goed) instellen dat hij enkel de verticale beweging stabiliseert, wat de kans op een mooie scherpe panning aanzienlijk zou vergroten.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        Voor panning! je kan de IS als ik me niet vergis (Canon ken ik niet zo goed) instellen dat hij enkel de verticale beweging stabiliseert, wat de kans op een mooie scherpe panning aanzienlijk zou vergroten.
        Panning bij snelbewegende honden, paarden, katten en dergelijke resulteert altijd in bewegingsonscherpte van het onderwerp. Het zijn geen statische onderwerpen zoals een auto of een motor...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Panning bij snelbewegende honden, paarden, katten en dergelijke resulteert altijd in bewegingsonscherpte van het onderwerp.
          ja dat is zo. Dat is geen reden om ze niet te pannen en zeker niet om dat zo goed mogelijk proberen te doen. Dieren genoeg die in volle vaart hun hoofd redelijk stil houden. IS kan dan maar helpen. Of TS daar die honderen extra euronen aan wil geven is zijn zaak.

Ik heb al heel mooie voorbeelden gezien van panning van honden, paarden, hordenlopers, wielrenners,... Kijk hier maar eens naar de jachtluipaard.
          Last edited by putor; 28 september 2011, 23:56.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
            Fatsoenlijk geprijsde Sigma http://link.marktplaats.nl/486276068
            Geen enkel fatsoenlijk geprijsde Canon op MP
            Ben geen Sigma fan ... maar deze 2.8 is optisch heel fatsoenlijk en de HSM ringmotoren doen hun werk ook zoals het moet, zie http://www.photozone.de/canon-eos/32...report--review
            Dus zoombereik ok, optisch ok en snel in scherpstellen en dat voor dik 400 Euro, zeker te overwegen als alternatief op de 2.8 Canons.
            Die lens vind je nieuw onder de 600€ mét 3 jaar garantie, en mijn ervaring met Sigma is dat je die er best bij kan hebben.
            Ze zijn goed voor hun prijs maar je kan al eens een minder exemplaar hebben...

De eerder aangehaalde Tamron is optisch ook goed maar heeft zoals gekend een trage AF.

mvg Jozef
            D800 en een goed glasservies

Comment

Wat de prijs betreft: ik heb mijn gewone 2.8 nog geen 600 euro betaald (zoals ik hier reeds eerder heb aangegeven)
              Ieder moet natuurlijk voor zich uitmaken wat hij nodig heeft, maar als hondenkenner weet ik dat TS zijn pupje ook wel eens binnen zal willen fotograferen terwijl hij in een rare houding slaapt of zo. En dit met de donkere wintermaanden die eraan komen.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                Ieder moet natuurlijk voor zich uitmaken wat hij nodig heeft, maar als hondenkenner weet ik dat TS zijn pupje ook wel eens binnen zal willen fotograferen terwijl hij in een rare houding slaapt of zo. En dit met de donkere wintermaanden die eraan komen.
                Dan kan zelfs die 2.8 met IS wel eens te kort gaan schieten. En daar plaats je niet zo makkelijk een flits boven (schaduwen). Voor zo'n zaken is hij dan beter af met een 24-70 of gewoon een 50mm f/1.8

En ik blijf bij mijn mening dat panningfoto's niet zo mooi zijn bij honden- en/of paardensport. En als ik de verhouding panningfoto's t.o.v. niet-panningfoto's bekijk, dan denk ik niet de enige te zijn die er zo over denkt (al kan het ook zijn dat de meerderheid van de mensen een slechte smaak heeft en een select clubje goede smaak heeft natuurlijk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                  Die lens vind je nieuw onder de 600€ mét 3 jaar garantie, en mijn ervaring met Sigma is dat je die er best bij kan hebben.

De eerder aangehaalde Tamron is optisch ook goed maar heeft zoals gekend een trage AF.

mvg Jozef
                  Indeed ... en zelfs duidelijk eronder http://tweakers.net/pricewatch/22953...i-(canon).html ... ben geen Sigma fan of kenner en dus niet op de hoogte van de prijzen. Een tweedehands Sigma kan nog garantie hebben ... dat moet de koper dan maar even checken .De Tamron is uitgesloten inderdaad.

Comment

Dan kan zelfs die 2.8 met IS wel eens te kort gaan schieten. En daar plaats je niet zo makkelijk een flits boven (schaduwen). Voor zo'n zaken is hij dan beter af met een 24-70 of gewoon een 50mm f/1.8
                    Maar dan is de IS toch handig! Maar zoals gezegd zijnde : dit past niet in het budget.

Al een geluk dat we met een toestel werken waar we lenzen kunnen wisselen hé.
                    Fotografie is leren kijken.
                    http://johanluyckx.weebly.com

Comment

En ik blijf bij mijn mening dat panningfoto's niet zo mooi zijn bij honden- en/of paardensport
                      Volledig mee akkoord, alleen bij autosport vind ik dit mooi.

Ik heb de Tamron 70-200, scherp is die vanaf F3.5. Op F2.8 en F3.2 is de beeldkwaliteit minder, bij mij gaat die niet lager als F3.5. Af snelheid is ok voor mij, maar waarschijnlijk zijn de merkeigen lenzen sneller. Of die ook beter gaan zijn op F2.8, heb ik mijn twijfels over, misschien de nieuwste van Canon.
                      Maar de beeldkwaliteit ben ik echt tevreden over, haarscherp .

Als ik jou was, zou ik een Canon 70-200 F4 nemen, kost heel wat minder en toch redelijk lichtsterk.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Er is natuurlijk altijd beter, maar AF, contrast en scherpte vol open van de gewone 70-200L f:4 zijn zeer goed (m.i. op het niveau van bv een 400L f:5.6).

Of ze lichtsterk genoeg zal zijn kan je uit de exif van je huidige opnamen al afleiden.

Koop een tweedehands, je riskeert er weinig mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht

mvg Jozef
                          Waar kan ik die nieuw vinden onder de 600euro???
                          Ik ben bij Konijnenberg geweest en daar was de Sigma 70-200mm 729euro
                          Last edited by GDog; 9 oktober 2011, 20:49.

Comment

https://www.facebook.com/?ref=home#!...0993538280983/

Op deze facebookpagina kan je foto's zien die ik vorig weekend heb getrokken van de Agility wedstrijd bij onze hondenschool.
                            Deze foto's zijn getrokken met een Canon EF 55-200mm 1:4.5-5.6 II USM lens, ik heb veel geluk gehad met het weer, veel zon.
                            Voor de geïntereseerden, hier kan je zien waarvoor m'n nieuwe lens zou moeten dienen en kan je zien hoe snel deze honden werken. Door de snelheid is een snelle AF wel belangrijk en panning doe ik eigenlijk nooit. Maar zoals eerder gezegd ik heb chance gehad met het weer en bij minder zonlicht loopt het mis met m'n huidige lens ==> daarom wil ik een nieuwe lens die dit 'euvel' kan oplossen, zodat ik foto's kan blijven trekken (binnen budget natuurlijk)

nogmaals allen bedankt voor de reacties

Comment

Working...
                            X