Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

allround lens voor de 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: allround lens voor de 7D

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    ook mijn gedacht.
    vind zo wie zo een 7D en een allroundlens niet bij elkaar passen.
    grt,bouk.
    Ik wel. Ik heb die combo gebruikt. (7d met 18-135) Was er tevreden van.

    Comment


    • #17
      Re: allround lens voor de 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
      Kijk......



      Waarom niet?
      omdat; als je de max uit je camera wil halen, je er gewoon knappe lenzen op moet zetten.
      een Ferrari presteert ook een stuk minder met coverbandjes dan met een stel goeie banden.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: allround lens voor de 7D

        Alles bij elkaar gezien van 7D tot de lenzen die je denkt te kopen hoop ik dat je budget groot genoeg is.
        Als dat zo is neem dan zoals reeds eerder gezegd de 17-55mm2.8 en de 70-200mm bereik is zeker geen punt meer dan.

        Comment


        • #19
          Re: allround lens voor de 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
          Alles bij elkaar gezien van 7D tot de lenzen die je denkt te kopen hoop ik dat je budget groot genoeg is.
          Als dat zo is neem dan zoals reeds eerder gezegd de 17-55mm2.8 en de 70-200mm bereik is zeker geen punt meer dan.
          Klopt, ik heb deze combinatie en het bereik is uitstekend.
          Het "gaatje" tussen 55 en 70 mm, daar heb ik geen last van. Zoals hierboven beschreven, voetenwerk...
          Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

          Comment


          • #20
            Re: allround lens voor de 7D

            Heb dezelfde combinatie op mijn 7D: 17-55 f/2.8 IS en 70-200 f/2.8 IS; daarnaast nog een uwa (10-22) en een "echte" tele (100-400). Nooit een gat gevoeld tussen 55 en 70mm.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

            Comment


            • #21
              Re: allround lens voor de 7D

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Nooit een gat gevoeld tussen 55 en 70mm.
              Maar Les toch. Het hoeft toch niet allemaal tussen de 17 en de 55 te zijn. Tussen 55 en
              70 valt er ook nog heus een en ander te beleven, ja, ook al is de rek er een beetje uit,
              maar zo'n oud schuurtje wil wel nog eens heerlijk ontvlammen.

              Comment


              • #22
                Re: allround lens voor de 7D


                (het lijkt alsof je stilaan aan de beterhand bent, Doudeke! )
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                Comment


                • #23
                  Re: allround lens voor de 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

                  (het lijkt alsof je stilaan aan de beterhand bent, Doudeke! )
                  Nog een beetje koortsig, zoals u kan lezen, Les. Vannacht gedroomd dat ik een 70-200
                  2.8 lens was in handen van de jongste dochter van de beenhouwer die vond dat zo'n lens
                  multifunctioneel was en me alle hoeken van haar hol liet zien...

                  Comment


                  • #24
                    Re: allround lens voor de 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
                    Kijk...daar kan ik iets mee...



                    Waarom niet?
                    Wat is volgens jou een een goede allround objectief kwa mm ?

                    Zelf heb ik de 17-55 en 24-105 in mijn bezit en persoonlijk vind ik voor allround gebruik de 17-55 het prettigst, maar dit hangt heel erg af van de situatie. De laatste rondreis die ik heb mogen maken had ik de 10-22 meeste van de tijd in gebruik. En heb ik de 17-55 en 24-105 zelden gebruikt. 24-105 zo nu en dan noodgedwongen vanwege het weer (regen)

                    Denk dat het ook voor ieder persoonlijk is wat hij/zij als de perfecte walk around objectief ervaart.

                    Comment


                    • #25
                      Re: allround lens voor de 7D

                      oke, iedereen bedankt voor de reacties...ik concludeer dat ik dus best de 18-135 niet doe en ga voor een betere lens dan de kitlens....thanks...

                      Comment


                      • #26
                        Re: allround lens voor de 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
                        oke, iedereen bedankt voor de reacties...ik concludeer dat ik dus best de 18-135 niet doe en ga voor een betere lens dan de kitlens....thanks...
                        mss een mogelijkheid trouwens nu je toch deels beslist hebt om te investeren in goed glas en te wachten met je body

                        mogelijks een leuke combi:
                        - Tokina 12-24 f4 (heb je nog meer groothoek dan nu)
                        - Canon 24-70 2.8 L of 24-105 f4 L (wat je zelf wilt) of Tamron 28-75 2.8
                        - eventueel nog een telezoom erbij indien je dit nodig acht

                        De Tokina 12-24 + Tamron 287-75 bvb heb je samen voor nog geen 1000 euro
                        Wil je toch de L-lenzen van canon in combi met de tokina zit je rond de 1500-1600 euro

                        Only an idea he
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: allround lens voor de 7D

                          Het is een 7D geworden met de 15-85 IS USM...

                          Comment


                          • #28
                            Re: allround lens voor de 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
                            Het is een 7D geworden met de 15-85 IS USM...
                            Van Harte en veel fotoplezier.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #29
                              Re: allround lens voor de 7D

                              Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
                              Het is een 7D geworden met de 15-85 IS USM...
                              Goede keuze, was ook mijn eerste aankoop, en daar heb ik veel plezier aan beleefd.

                              Veel succes en plezier ermee !!!
                              Last edited by Excalibur; 8 oktober 2011, 16:51. Reden: typfoutje eruitgehaald, zal toch eens moeten leren typen ;-)
                              Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: allround lens voor de 7D

                                Veelzijdige combinatie

                                Enjoy !
                                Fuji X - Less became more

                                Comment

                                Working...
                                X