Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens, modefotografie canon eos 1000d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

Nou ik vind hem wel goed hoor, maar ik hou meer van een groter contrast in scherpte tussen het object zelf en de achtergrond als je buiten foto's zou nemen en er zit een klein krasje vooraan op men lens die op al men foto's zichtbaar is.

Comment

Vervang die kitlens eens 'n keer door een EF-s 17-55 f/2.8 IS. Niet goedkoop, maar wat een objectief!
      Om die lens aan te vullen, zou ik ook denken aan een 70-200, maar je hebt -zoals boven reeds gezegd- een grote studio nodig om het model helemaal in beeld te krijgen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Indi Bekijk bericht
        Het volledige model zou in beeld moeten komen, en ik ging eerst de 70-200 kopen maar ik vind dat de achtergrond wel enorm wazig is kan je dat verscherpen? T'is waarschijnlijk een domme vraag maar ik werk nu momenteel met een heel simpele lens en ik weet het echt niet .
        Oorspronkelijk geplaatst door Indi Bekijk bericht
        Nou ik vind hem wel goed hoor, maar ik hou meer van een groter contrast in scherpte tussen het object zelf en de achtergrond als je buiten foto's zou nemen en er zit een klein krasje vooraan op men lens die op al men foto's zichtbaar is.
        ben je van gedacht veranderd? eerst wil je alles scherp en nu wil je de achtergrond niet meer scherp? wat wil je nu eigenlijk?
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          ben je van gedacht veranderd? eerst wil je alles scherp en nu wil je de achtergrond niet meer scherp? wat wil je nu eigenlijk?
          Ik denk dat hij het zelf niet weet

Trouwens heb je ook aan ander dingen gedacht (belichting, achtergronden, kleurbeheer,...)
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oei... toch maar wat studeren op termen als "bokeh", beperkte DoF, enz...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

ik snap het wel, de kriebels voor een nieuwe lens. Iedereen heeft dit gehad en de look doet het hem ook voor jou zo te zien ( alhoewel met een 1000D ) Nuja voor modefotografie met een achtergrond op een crop zou ik meer neigen naar een 50mm of een 35mm, 85 kan nogal te lang worden op krop. Ik gebruik een 135mm op ff equivalent van een 85 op crop en daar doe ik vooral close ups mee. Dan heb ik een 35mm op ff en daar krijg je echt wel pareltjes uit voor portret met weinig vervorming. Ik heb het enkel over primes omdat deze zoveel leuker zijn dan zooms
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                en de look doet het hem ook voor jou zo te zien ( alhoewel met een 1000D )
                hela! Hela! Ik ben ook aan't sparen voor een 70-200L!

ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                X