Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
ik heb vorige week voor mijn lief een tweedehandse D80 gekocht en daarop werkt de 50mm AF-D f/1.8 fantastisch. Er is recent een AF-S versie op de markt die op alle Nikon's met AF werkt. Die zal ook wel een modernere coating hebben. Geen idee of er verschil merkbaar zal zijn. Misschien als je muurbreed vergroot.
Het enige verschil is dat een AFD de afstandsinformatie doorgeeft aan de body, dat zou met flitsen een beter resultaat moeten geven(maar ik heb het nooit opgemerkt).
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Er zijn twee niet D versies uitgebracht. Alle AF(-D) versies hebben dezelfde optische formule en zouden dus gelijkaardig moeten presteren. Coatings kunnen verbeterd zijn, maar voor sporadisch gebruik gaat dat ect niet uitmaken.
Comment