Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mayday, mayday! Nikon 70-200 VRII in gevaar!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mayday, mayday! Nikon 70-200 VRII in gevaar!

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Zelfde probleem ooit gehad en als volgt opgelost.
    -Alle glas van de filter verwijderen.
    -Met een universeeltang de boord van de filter vastklemmen en naar binnen breken.
    -Ring breekt, daardoor verdwijnt de druk en is deze gemakkelijk te verwijderen.
    Lijkt nogal drastisch en risicovol voor de lens, maar met beetje op te letten lukt dit wel.
    net hetzelfde als ik maar ikke dan met een kniptang ( vond dat ik daar meer " grip " mee had) en idd. ring is slap zonder glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      't Is nogal wat leesvoer, maar misschien staat de oplossing voor jouw probleem in dit oeroude draadje: ik zit weer vast hulp gevraagd
      Heb net m'n oude topic van bijna 10 jaar geleden nog eens herlezen.Plezant! Ik hoop voor de topicstarter ook op een happy end !
      Danny's Photosite

Comment

Een happy end inderdaad hier (en een diepe zucht van opluchting!).

Eerste belangrijke beslissing: ik heb gewacht eraan te beginnen tot ik rustig de tijd had: op een zondagmorgen dus.

Hoe heb ik het aangepakt?
        Eerst heb ik erg voorzichtig alle glas eruit geprutst, daarbij de filterkant van de lens schuin naar beneden gehouden uiteraard, zodat er geen glasdeeltjes op de lens zelf vallen.
        Een keer er een gaatje gemaakt is, bleek de eenvoudigste manier om het glas te verwijderen de stukjes aan de filterrand los te wrikken.

Wanneer alle glas verwijderd was, kwam de filter tot mijn verrassing héél gemakkelijk los. Ik had hem er dus niet te hard opgeschroefd, de spanning is waarschijnlijk ontstaan door de filterbreuk zelf, waardoor hij dus muurvast kwam te zitten.

De oorzaak van de breuk moet toch een contact geweest zijn bij het neerzetten van de lens zonder lensdop. Eigen stomme schuld...

De lens staat nu weer klaar voor gebruik, een nieuwe filter op de neus (ah ja, die heb ik eerst gehaald...).

Nog 'ns dank voor alle suggesties, nog een leuke fotozondag gewenst, het wordt mooi weer!

Groetjes
        Pol
        D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

dit is dan toch een posietieve noot.

Comment

Working...
          X