Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
ben van aalst ik heb het ook aangepast op mijn profiel!
bedankt voor de tip!!!!
En ik van Dendermonde... maar wil een Dendermondenaar een Aalstenaar wel helpen?
Ik heb de 70-300VR en de 70-200VRII en nog enkele lenzen. Je mag ze altijd eens komen testen. Ben trouwens zelf benieuwd naar 't resultaat van de D7000...
moet eens kijken ook naar de specs van de verschillende objectieven op photozone of dxomark en kijk welke er al beste uitkomt, en als dat de duurste is, of dat verschil het je waard is. Want soms is het verschil tussen goed en net iets beter bijna niet te zien. En de stand "best" zit meestal niet op die tele-zoom objectieven.
Of een lens moet "uitgelijnd" worden ja dan nee maakt niks uit. In principe wordt een lens uitgelijnd voor een specifieke camera-lens combo. Kan zijn dat jouw body bv -2 backfocust, en dan heb je aan een perfecte lens niks. Je zou dan wel iets hebben aan een lens die +2 frontfocust...ik wil maar zeggen...
even ter zijde omdat dit ook al aangehaald werd: de nikkor 50mm Af-D 1.8 is een heerlijk portret lensje, en zeker voor die prijs... Moet je gewoon afvragen of een 1.4 jou zoveel meer geld waard is...
als je portemonnee het toelaat , neem de nikon 300mm F4 .
die is op F4 en op 300mm gewoonweg zeer scherp .
werk ook met D7000
ik heb de nikon 70-300 VR gehad , en terug weggedaan.
de nikon 300MM F4 is gewoonweg stuk beter !
heb zelf ook de nikon 500 mm F4 VRII , en de 300 mm F4 moet daar optisch niet voor onderdoen , en dat wil toch al wel iets zeggen !!
de nikon 300 mm F4 zal ik nooit wegdoen .
heb ook de nikon 70-200 F2.8 VRII , ook zeer goede lens , maar word bijna niet meer gebruikt , daar ik het meest de 300mm gebruik .
zelfs met de TC 1.4 erop is nog goed qua scherpte, en dan zit je al op 420 mm . 420 mm dat begint al te gaan voor vogels te trekken . 300 mm is echt het minimum .
Comment