Is er veel verschil ts een Tamron 18-250 en een Sigma 18-250, geeft de scherpstelmotor van de Sigma een beter resultaat, Tamron is soms wat traag .
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tamron18-250 versus Sigma 18-250
Collapse
X
-
-
Re: Tamron18-250 versus Sigma 18-250
Er zijn wat reviews te vinden van deze 2 lenzen. Algemeen komt de Tamron er toch beter uit hoor, vooral wat IQ betreft. Daarom heb ik ook voor deze gekozen. Ze is wel uit productie, dus ik vermoed dat je een tweedehands op het oog hebt?
-
Oorspronkelijk geplaatst door atir Bekijk berichtIs er veel verschil ts een Tamron 18-250 en een Sigma 18-250, geeft de scherpstelmotor van de Sigma een beter resultaat, Tamron is soms wat traag .
De Sigma vind ik eerlijk gezegd ook degelijker gebouwd dan de Tamron.
Maar het voornaamste voordeel van de Sigma is HSM (vrij snel, precies, en zo goed als geluidloos) én OS. Bij Tamron is men zo dom dat laatste achterwege te laten voor Sony en Pentax, terwijl het bijzonder leuk is om tussen beide te kunnen kiezen. Niet dat OS een noodzaak is, gezien de body gestabiliseerd is, maar bij 250mm is het gestabiliseerde zoekerbeeld echt aangenaam.
Mijn Tamron en Sony 18-250's zijn ondertussen ingewisseld voor deze Sigma ."If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door atir Bekijk berichtIs er veel verschil ts een Tamron 18-250 en een Sigma 18-250, geeft de scherpstelmotor van de Sigma een beter resultaat, Tamron is soms wat traag .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2Lion Bekijk berichtWaarom niet de Tamron AF 18-270 mm/F3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) Macro?? Ik heb mij enkele weken geleden deze lens aangeschaft (laatste versie= minder volume) en vindt ze uitstekend! Zéér scherpe beelden (alle brandpuntafstanden), vlug en geruisloos AF, VC werkt perfekt (uit de hand gemakkelijk tot 4 stops minder ) en niet zwaar in gewicht. Ik had een CANON 18-200mm maar deze TAMRON 18-270mm is stukken beter!! ........... Deze is volgens mijn bescheiden mening en ondervinding en gezien zijn fatsoenlijke aankoopprijs de allround lens bij uitstek!!
en toch verwacht ik dat ie binnenkort weer te koop staat!
zeker gezien het postgedrag?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2Lion Bekijk berichtDaartegenover is de TAMRON 28-300mm, wat betreft kleur en beeldscherpte, minder goed te noemen!!
D700 + Tamron 28-300 1/320 f10 iso200 210mmNikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2Lion Bekijk berichtDeze is volgens mijn bescheiden mening en ondervinding en gezien zijn fatsoenlijke aankoopprijs de allround lens bij uitstek!!
Tamron moet maar eens beginnen met voor dezelfde prijs als voor andere vattingen ook hetzelfde te leveren."If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichttypisch een comment van iemand die net een nieuwe (deze lens dus) heeft aangeschaft.
grt,bouk.
sans rancune!!
2Lion
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichttypisch een comment van iemand die net een nieuwe (deze lens dus) heeft aangeschaft.
grt,bouk.
Het duurt een tijdje voor je een nieuwe lens goed kent.
Best is ze uit te testen op alle standen en te vergelijken met andere lenzen die je evt hebt, en dat niet alleen met bankbiljetten en baksteen muren, maar in reële omstandigheden.
Zeer leerzaam, en dikwijls moet je toegeven dat duurder ook beter is.
(in dit geval is de superzoom het zwakke punt, niet het merk, ook bij Sigma, Tamron ed vind je scherpe lenzen).
Wat niet wil zeggen dat je met een democratische lens geen mooie fotos kan nemen als je rekening houdt met de beperkingen.
Comment
-
Comment