Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke breedhoeklens kopen voor 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke breedhoeklens kopen voor 350D

Ikzelf heb een Canon 10-22mm en is een super lens. Ideaal voor je "probleem" op te lossen :-) Zeker niet twijfelen...
    http://www.jonasdegent.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonasdg Bekijk bericht
      zelf heb ik een Canon 10-22mm en is een super lens. Ideaal om je "probleem" op te lossen :-) Zeker niet twijfelen...
      ook een leuke lens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

als je nog steeds de 350D gebruikt zou ik opletten met het kopen van een lens , als je binnen afzienbare tijd een ander toestel zou kopen .Als het een crop is ( van canon wel te verstaan ) geen probleem , maar als je een FF koopt zie san dat je niet al je lenzen moet wegdoen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          als je nog steeds de 350D gebruikt zou ik opletten met het kopen van een lens , als je binnen afzienbare tijd een ander toestel zou kopen .Als het een crop is ( van canon wel te verstaan ) geen probleem , maar als je een FF koopt zie san dat je niet al je lenzen moet wegdoen .
          ik ga er vanuit dat iemand die 500 kliks op zijn 350D heeft niet gaat overstappen op FF

Beste Boup: heb je mensen in je omgeving die een groothoeklens hebben? ga dan eerst een uitproberen wat je ervan vind met een leen-lens. Leen dan ook meteen het statief, kun je daar ook meteen mee oefenen. De meeste fotografen gebruiken hun groothoeklens maar zelden, dus bedenk je wel dat het een flinke investering is.

Er zijn vele opties..om er een aantal te noemen, oplopend in prijs:
          - Sigma 10-20 f/4-5.6 > 469 euro
          - Tokina 11-16 f2.8 > 599 euro (prijzen van cameranu.nl)
          - Canon 10-22 > 679 euro

Heel kort door de bocht: sigma is goedkoop en een meer dan prima lens voor een beginner. Canon en Tokina zijn optisch wat beter..met als voordeel voor de canon het bereik en voor de tokina de lichtsterkte en de prijs. Dit zijn een beetje de standaard 3.
          Nog meer groothoek heb je met de sigma 8-16 bv (608 euro) > schijnt ook een topper te zijn.

Over het nut van lichtsterkte en snelheid van AF op UWA-lenzen zijn hele fora volgeschreven. Als je binnen bij minder licht wil werken, maar niet met een statief wil lopen zeulen dan kan de tokina een mooie optie zijn...
          Last edited by Fritzer; 16 september 2011, 03:51.
          Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
          Canon powershot s120

Comment

Als je het liever iets goedkoper hebt, kan je eventueel ook kiezen voor de Samyang 14 2.8 (kost een goede 300 euro). Zelf heb ik de 10-22 van canon (ben ik tevreden over),
            maar voor de keren dat ik de lens gebruik is de som die ik ervoor betaald heb wellicht wat 'overkill' geweest. De Samyang gaat natuurlijk niet zo breed als de canon,
            is een manuele focuslens, en heeft een eigenaardige vervorming (dus niet echt geschikt voor zaken met veel rechte lijnen zoals architectuur) maar misschien toch het overwegen waard.

Persoonlijk zou ik dan gaan voor de Nikon-versie, en een adapter gebruiken met focusbevestiging, zoals de Optix V5+.

Comment

Working...
            X