Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ook hier is de D7000 bij het bezoek aan Disneyland thuisgebleven. Enkel de G11 meegenomen in het park, en heb er geen seconde spijt van gehad.
Sommige foto's zouden inderdaad beter geweest zijn met de D7000 en 17-55/2.8, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daarmee op de attracties zou gezeten hebben ...
We gaan naar disneyland met onze dochter van 2.5j dus we gaan toch niet samen in de grote attracties. In disney land hoef je maar 1 keer aan te schuiven en kan je om de beurt in de attractie. Onder de koets is er nog plaats voor de fototas. Deze moet dan enkel gedragen worden tijden het aanschuiven, en in september gaat dit zeer vlot!
We hebben besloten om de 17-85 niet te laten maken maar een nieuwe te kopen.
Dit wordt dan de 17-40 F4l of de 17-55 F2.8 (+200€).
Een derde mogelijkheid is gelijk bouk zegt de 17-40 huren en achteraf te kopen ( je krijgt de helft van de huurprijs terug).
groeten, Manuel
Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.
In uw geval zou ik voor de 17-55 2.8 gaan. Om die te kopen. Is een prachtige combinatie
met de 7D (vraag maar eens aan moderator, LesC). Bovendien vind ik die 15 mm zeer
nuttig t.o.v. die 17-40. Onder andere voor portretten. Bovendien heb je 2.8. Ook dat
scheelt een slok op een borrel, en is prettig om bij de ietwat donkerder attracties nog
mooie plaatjes te schieten.
- mobiel zijn (dus heavy stuff en veel lenzen wisselen is uitgesloten)
- wide angle tot medium zoom moeten kunnen gaan
(zeker op een cropbody is 18mm een must have)
Ik zou zelfs durven wide angle gaan....
Eigenlijk grof om zeggen, maar een simpele 18-55 is eigenlijk perfect.
In uw geval zou ik voor de 17-55 2.8 gaan. Om die te kopen. Is een prachtige combinatie
met de 7D (vraag maar eens aan moderator, LesC). Bovendien vind ik die 15 mm zeer
nuttig t.o.v. die 17-40. Onder andere voor portretten. Bovendien heb je 2.8. Ook dat
scheelt een slok op een borrel, en is prettig om bij de ietwat donkerder attracties nog
mooie plaatjes te schieten.
Comment