Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beursaankoop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beursaankoop

Met jouw budget zou ik zeggen, kijk eens of je een Minolta 100-300 Apo kan vinden. Bestaat ook in "D"-versie, maar dat is niet zo belangrijk. Belangrijker is de APO. Staat er in gouden letters op.

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    bestaat er soms een leuk 35mm f1.8 lensje van minolta? dat zou een mooie uitbreiding zijn...
    Dat vind ik Inderdaad ook .

Als je op zo'n beurs een 28/2 of 35/2 kan vinden voor jouw budget, dan moet je die zeker kopen ! Gaan gewoon voor hogere prijzen van de hand. Supergoeie lenzen die zelfs uitstekend presteren op een a900.

Of eventueel al een tweedehands Sony 35/1.8DT, maar die kans is klein want is een heel recente lens, en trouwens, die vind je nieuw voor jouw budget. Is wel enkel voor aps-c.

Tegenwoordig zou je ook een Minolta 50/1.7 moeten kunnen vinden voor minder dan 100. En met wat geluk de RS-versie daarvan, met afgeronde lamellen.
    Of een Minolta 50/1.4 voor jouw budget kan ook.

Veel plezier alvast !
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Er is een beetje een breuk gekomen in het beurs-aanbod, met het opkomen van de digitale generatie. Analoog kon je koopjes doen, eind jaren 90. Er was vrij veel aanbod, zowel in aantal standen als in wat ze allemaal meebrachten, ik herinner mij vooral het grote aanbod FD objectieven. De foto-handelaars vulden een hele hall. Nu moeten ze meestal een hoekje vullen, naast de veel grotere computerbeurs.
      Nu heb je nog altijd een generatie van die mensen, die nog een hele berg analoog materiaal meebrengen, en daar dikwijls voor een prikje vanaf willen. Maar zitten ook een paar nieuwe aanbieders (ik herinner me japcamera uit nl en een andere -naam vergeten- uit Duitsland) die wél deftig -digitaal- materiaal meebrengen, en mits een beetje aandringen ook nog een interessante prijs kunnen neerzetten.

Wat ik vervelend vind is dat je er meestal cash moet betalen, en voor een deftige lens of body is dat een pak geld, waar ik liever niet mee op een beurs rondloop.

Verder is er een klein aanbod aan boeken, wat flitsmateriaal, ... hangt af van beurs tot beurs, soms is er meer, soms wat minder.

mijn advies is: ga er naar toe, maar stel geen te grote verwachtingen. Een filterje of extra batterij kan ook interessant zijn;
      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Ik heb besloten van -indien alles in orde is- een sigma 70-300 apo Dg te kopen, het lijkt mij een goede lens voor zijn prijs (die ik er voor betaal)... Ik begrijp natuurlijk dat die niet kan tippen aan een duurdere lens, maar het lijkt mij dat dit een goede eerste stap is naar meer mm ( die ik soms echt wel mis op bv vakantie).
        Zo moet ik niet naar de beurs, en kan ik me ook niet laten verleiden tot een domme ongeplande aankoop.

Bedankt iedereen voor de nuttige info!
        R0b!n
        PORTFOLIO

Comment

Working...
        X