Re: tweedehands lens kopen. Hoe moet ik die testen?
Het lijkt me wel verstandig om eerst na te gaan wat je nu het liefst wil fotograferen. Het bijleren waar jij over spreekt gaat het makkelijkst en het snelst als je je bezig houdt met iets dat je leuk vindt. Elke fotograaf zal zo zijn voorkeuren hebben en dat zal bij jou niet anders zijn. Een 70-200 is ontegenzeggelijk een topkwaliteit objectief maar daardoor niet per se voor jou het meest geschikte startersobjectief; stel dat je landschappen of macro erg leuk vindt dan zijn er betere en mogelijk goedkopere alternatieven te vinden.
Uitgaande van een maand vakantiejob (1500 Euro ????) houd je verder niet zo veel over voor zaken zoals een body, tas en geheugenkaart als je een tweedehandse 70-200 aanschaft. Wel iets om rekening mee te houden ...
Al met al begrijp ik je gevoel om met iets goeds te starten, maar laat je fotoplezier vooral niet afhangen van de vraag of je met topkwaliteit objectieven kunt aanvangen. Ook met wat minder goed materiaal kan fotografie erg veel plezier geven, zelfs als je een beginner bent ..
Oorspronkelijk geplaatst door VéCéke
Bekijk bericht
Uitgaande van een maand vakantiejob (1500 Euro ????) houd je verder niet zo veel over voor zaken zoals een body, tas en geheugenkaart als je een tweedehandse 70-200 aanschaft. Wel iets om rekening mee te houden ...
Al met al begrijp ik je gevoel om met iets goeds te starten, maar laat je fotoplezier vooral niet afhangen van de vraag of je met topkwaliteit objectieven kunt aanvangen. Ook met wat minder goed materiaal kan fotografie erg veel plezier geven, zelfs als je een beginner bent ..

Comment