Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 200mm f/2L IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

Ik "ken" toch een fotograaf die z'n 200mm F2.0 (wel Nikon variant) gebruikt om mensen mee te trekken, nl Dustin Diaz.
    Maar dat is natuurlijk niet z'n eerste lens he. Als je als je al de 50mm, 85mm en 135mm hebt, dan kan je misschien overwegen om die 200mm te kopen. Maar om zo direct de 200mm te kopen zal idd overkill zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
      ik zou als model me helemaal lens schrikken als iemand met een 200 mm 2.0 op me gericht staat.

heb zelf een 200 mm (de normale 2.8 versie) op een 5D en niet echt geschikt als portretlens, vind de afstand te onpersoonlijk worden.
      Van deze lens bestaat er ook nog een f1.8 versie, weliswaar niet meer geproduceerd en ik vermoed zelfs bij CPS niet meer herstelbaar.
      Op forums waar al eens trouwrepotages getoond worden zit deze lens nog dikwijls in de exif van de foto.(vooral Aziatiche landen)
      MVG. Hugo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
        Van deze lens bestaat er ook nog een f1.8 versie, weliswaar niet meer geproduceerd en ik vermoed zelfs bij CPS niet meer herstelbaar.
        Op forums waar al eens trouwrepotages getoond worden zit deze lens nog dikwijls in de exif van de foto.(vooral Aziatiche landen)
        die 200mm op f1.8 is wel de max om mee te werken. Zeker in de sportfotografie.
        prachtobjectief !
        www.loft6.be

Comment

Working...
        X