Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 105mm micro Vr of sigma 105mm OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nikkor 105mm micro Vr of sigma 105mm OS

    Door slechte ervaringen met andere fotozaken ga ik nu bijna uitsluitend nog maar naar foto konijnenberg en daar was de sigma 105mm zonder os uitverkocht en niet meer te verkrijgen of te bestellen, anders had ik waarschijnlijk ook deze lens genomen want daarvoor ging ik eigenlijk naar de winkel toe... maar achteraf ben ik nu best wel blij dat mij toen de kans is weggevallen om hem te kopen.. ik denk dat de VR echt wel een meerwaarde is waardoor de lens bruikbaarder wordt in andere situaties (portret bijvoorbeeld)... ook schijnt de bouwkwaliteit van de nikkor een stuk hoger te liggen, zeker tov van de oude sigma 105 + de de nikkor heeft IF, waardoor de lens niet langer wordt, en ik heb gemerkt dat het uitschuifbare deel van sommige 105mm sigma nog wel al eens wat wiebelen, iets waar ik mij (al dan niet onterecht) nog wel eens ongerust over zou durven te maken... :s En voor zover ik weet kan die 105mm ook gebruikt worden om gewoon fotos te maken (je bedoelt hier dan zeker niet op 1:1 reproductiemaatstaaf?)
    http://www.timonsmeetsphotography.co.nr

    Comment


    • #17
      Re: nikkor 105mm micro Vr of sigma 105mm OS

      Ja, dan heb je mss gelijk beterdie die Nikkor te overwgen,als de kwaliteit zo veel beter is.
      Neen ik bedoelde, maar dat die dan ook gewoon te gebruiken is als een gewone
      105 mm lens, die zou toch veel scherper zou moeten zijn dan de kitlens bij de d90 ?

      Comment


      • #18
        Re: nikkor 105mm micro Vr of sigma 105mm OS

        ja mij hebben ze aangeraden beter ff door te sparen, beter zeker zijn dan over 2 jaar weer tegen uw limieten oplopen en nog eens 'zotte' kosten te moeten doen... allez dat is toch hoe ik het zie... indd 800€ is veel geld en kan zijn dat de goedkopere 105 toch aan uw eisen voldoet maar soms beter op safe spelen... ahzo ja normaal gezien is die hetzelfde te gebruiken als de 105 kitlens, als is de 105 kitlens wel een zoom lens geloof ik en de macro 105mm niet... en scherper weet ik niet, geen ervaring met beiden, maar ik denk het wel, en goter maximaal diagfragma en nano coating (al weet ik niet precies wat nano-coating nu exact doet, helpt reflecties enzo tegen te gaan hoor ik )
        http://www.timonsmeetsphotography.co.nr

        Comment

        Working...
        X