Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplaren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    En wat zijn dan jouw criteria voor een "mooie" lens?
    een rood L randje is wel mooi (op een Canon lens!)
    Haha Wel ja maatje 36, cup niet te groot ergens kleine C... Euh oeps lenzen zei je? Geen idee wat de criteria zijn. Een 85L is vind ik toch mooier dan een 85 1.8. Hetzelfde met een 35L en 35 2.0. De Samyang lenzen vind ik persoonlijk ook niet aantrekkelijk qua looks. Maar ja.. allemaal relatief en persoonlijk natuurlijk.
    ::: Flickr :::

    Comment


    • #17
      Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

      Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
      Een 85L is vind ik toch mooier dan een 85 1.8. Hetzelfde met een 35L en 35 2.0.
      Dus je hebt er graag goed wat pak aan
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #18
        Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

        Comment


        • #19
          Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

          Ik lees daar Pro build quality.
          De lenzen van Sigma tegenwoordig (heb nog nooit een nieuwe gezien sinds enkele jaren), hebben die nog steeds zulke fameuze 'afpel'coating die na enkele jaren je lens er doet uitzien als een trui vol motgaten?
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            Ik lees daar Pro build quality.
            De lenzen van Sigma tegenwoordig (heb nog nooit een nieuwe gezien sinds enkele jaren), hebben die nog steeds zulke fameuze 'afpel'coating die na enkele jaren je lens er doet uitzien als een trui vol motgaten?
            Nee, ze hebben nu een andere coating als ik mij niet vergis
            ::: Flickr :::

            Comment


            • #21
              Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              Ik lees daar Pro build quality.
              De lenzen van Sigma tegenwoordig (heb nog nooit een nieuwe gezien sinds enkele jaren), hebben die nog steeds zulke fameuze 'afpel'coating die na enkele jaren je lens er doet uitzien als een trui vol motgaten?
              heb de nieuwe sigma 50mm 1.4 en ze hebben hun coating veranderd. Het is nu meer plastiekerig geworden maar voelt wel heel goed aan hoor. Dus dat afpellen is nu verleden tijd. Prestaties zijn eigenlijk ook heel goed hoor. De allereerste hadden wel nog die coating maar daar zijn ze dan weer heel snel van afgestapt

              en qua look, ik vind de 85 1.8 van canon er eigenlijk heel goed uitzien hoor vet zalig groot stuk glas ( ok de 1.2 is nog beter )
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #22
                Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                Is er eigenlijk veel verschil tussen de 85L type I en II ?

                En voor hoeveel is de eerste versie te koop? Nog nooit te koop gezien dus zal wel op goed geluk zijn waarschijnlijk.

                Een voordeel van de sigma tegenover de beide canon's en de zeiss is zijn filterdraad. Deze is 77 net als als mijn sigma en 17-40 wat dus wel handig is voor de filters. Dit zal zeker voor andere ook wel een positief punt zijn.
                ::: Flickr :::

                Comment


                • #23
                  Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                  Ik ken een huwelijksfotograaf die dacht dat hij een grote upgrade ging maken van de 85L I naar de 85L II, betaalde een pak meer, maar hij beklaagde het zich, de AF was niet veel sneller, te verwaarlozen zei hij.
                  De eerste versie is idd zelden te koop, meestal houd men deze voor altijd, 2e handsprijs is meestal €1000 (als hij eens te koop is), maar dan weer snel verkocht.
                  Dit is nog steeds de ultieme portret- en huwelijkslens waar je magische dingen mee kan doen.
                  Wie hem heeft is er zeer positief over, wie hem graag zou hebben (maar tegen de prijs opbotst) zal zeggen dat de 85 1.8 even goed is, altijd dezelfde verhalen

                  Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                  Is er eigenlijk veel verschil tussen de 85L type I en II ?

                  En voor hoeveel is de eerste versie te koop? Nog nooit te koop gezien dus zal wel op goed geluk zijn waarschijnlijk.

                  Een voordeel van de sigma tegenover de beide canon's en de zeiss is zijn filterdraad. Deze is 77 net als als mijn sigma en 17-40 wat dus wel handig is voor de filters. Dit zal zeker voor andere ook wel een positief punt zijn.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                    Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                    Wie hem heeft is er zeer positief over, wie hem graag zou hebben (maar tegen de prijs opbotst) zal zeggen dat de 85 1.8 even goed is, altijd dezelfde verhalen
                    Ik zou ZE graag hebben, maar Ze is te duur.
                    Ik denk niet dat de 1.8 even goed is, maar het is een waardig budgetvriendelijk alternatief volgens mij.

                    Ch.
                    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                      Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                      Dit is nog steeds de ultieme portret- en huwelijkslens waar je magische dingen mee kan doen.
                      Nu ben ik enorm benieuwd. Show me the magic!
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                        Ik de mijne al bijna een jaar. Al duizenden foto's genomen met deze lens.
                        Scherp exemplaar, geen focus problemen.
                        + Heel scherp
                        + Snelle en correcte focus (althans bij mijn exemplaar). Sneller dan de 85L2 naar het schijnt, en ietsje trager dan de 85 1.8 (die ik ook had).
                        + Heel robuust gebouwd.
                        + Buitenste AF punten (non cross type) zijn zelfs behoorlijk bruikbaar in lowlight in combinatie met AF assist terwijl diezelfde focuspupnten bijv bij de 135L of 70-200mm helemaal onbruikbaar zijn.
                        + Prijs (850 EUR)
                        + 3 jaar garantie (na registratie)

                        - Geen F1.2
                        - 77mm, dus dure filters.

                        Paar voorbeeldjes van de scherpte, allemaal in the field getrokken:
                        1. F2.8

                        100% crop: http://farm7.static.flickr.com/6208/...0661d1e5_o.jpg
                        2. F1.4

                        100% crop:

                        3. F2.2

                        100% crop:

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                          nice!

                          Ch.
                          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wie van BD loopt hier eigenlijk rond met een Sigma 85 1.4? Veel probleem-exemplar

                            Knappe foto's, mijn voorkeur voor de sigma groeit
                            ::: Flickr :::

                            Comment

                            Working...
                            X