Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dat is met een UWA gedaan en je krijgt ruzie als je daar portretten mee gaat doen. Leuk voor een keertje of voor een Pinokkio looka-like met een iets te kleine neus.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Dat gezegd zijnde, mijn twee portretlenzen, weliswaar voor Canon, zijn de 85mm f/1.8 en de 70-200 f/2.8.
Heel uitzonderlijk, bv bij babies, wel eens de 50mm f/1.8.
Een brandpuntsafstand van 50 mm vor een portretlens op een APS-C camera is in sommige gevallen krap. Uitstekende zaken als kin en neus worden soms te gepronceerd weergegeven, staat niet altijd even fraai.
Ik zou, voor een APS-C camera eerder denken aan een 85 mm/1.8. Andere mogelijkheden: Sigma 70 mm macro en Sigma 85 mm/1.4. Met deze laatste heb ik zelf heel goede resultaten behaald.
Een brandpuntsafstand van 50 mm vor een portretlens op een APS-C camera is in sommige gevallen krap. Uitstekende zaken als kin en neus worden soms te gepronceerd weergegeven, staat niet altijd even fraai.
Ik zou, voor een APS-C camera eerder denken aan een 85 mm/1.8. Andere mogelijkheden: Sigma 70 mm macro en Sigma 85 mm/1.4. Met deze laatste heb ik zelf heel goede resultaten behaald.
ach ja de eeuwige discussie over het feit dat een 50mm vervormd beeld geeft..
Dit is te verwaarlozen op een crop-camera.
Ik heb dit bij mijn portretten nooit teruggezien in ieder geval
Comment