Sedert enkele jaren doe ik wat aan fotografie.
Wat feestjes, reisfoto's, wat macro en foodfotografie.
ik werk met een canon eos 40D waar ik voor mijn kunnen zeer tevreden over ben.
Ik weet dat dit een crop toestel is en ben ook niet van plan om te wissel, of een full frame te kopen.
In de loop der jaren heb ik al wat lensjes gekocht, maar stillaan wil ik nu wat overschakelen op een betere kwaliteit... de L lenzen.
Momenteel heb ik onder andere:
canon 50mm 1,8
canon 17-85 mm f4-5,6 is usm
canon 75-300 f4-5,6 III usm
canon 70-200 f4L usm
canon 200 mm f2,8L
sigma 180 mm F3,5 apo macro
Sommige van deze lenzen staan op een verkooplijstje.
De lenzen waar ik momenteel intresse voor heb zijn de Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM of Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM
MAAR nu komt mijn vraag... is het verstandig om over te gaan tot de aankoop van dergelijke lenzen met een crop camera.
Zijn er betere keuze die ik zou kunnen maken.
Velen van jullie zullen wel eerst met een crop en daarna over geschakeld zijn naar een full frame en misschien met deze lenzen hebben gewerkt of hebben, waardoor jullie mij misschien de informatie kunnen geven die ik zoek.
Alvast bedankt.
Wat feestjes, reisfoto's, wat macro en foodfotografie.
ik werk met een canon eos 40D waar ik voor mijn kunnen zeer tevreden over ben.
Ik weet dat dit een crop toestel is en ben ook niet van plan om te wissel, of een full frame te kopen.
In de loop der jaren heb ik al wat lensjes gekocht, maar stillaan wil ik nu wat overschakelen op een betere kwaliteit... de L lenzen.
Momenteel heb ik onder andere:
canon 50mm 1,8
canon 17-85 mm f4-5,6 is usm
canon 75-300 f4-5,6 III usm
canon 70-200 f4L usm
canon 200 mm f2,8L
sigma 180 mm F3,5 apo macro
Sommige van deze lenzen staan op een verkooplijstje.
De lenzen waar ik momenteel intresse voor heb zijn de Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM of Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM
MAAR nu komt mijn vraag... is het verstandig om over te gaan tot de aankoop van dergelijke lenzen met een crop camera.
Zijn er betere keuze die ik zou kunnen maken.
Velen van jullie zullen wel eerst met een crop en daarna over geschakeld zijn naar een full frame en misschien met deze lenzen hebben gewerkt of hebben, waardoor jullie mij misschien de informatie kunnen geven die ik zoek.
Alvast bedankt.
Comment