Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe test je een lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoe test je een lens?

    Een krant tegen de muur plakken,toestel haaks op de krant in het midden van de krant,waterpas zetten natuurlijk statief gebruiken,als de functie Mirror Up aanwezig is aan zetten of anders ,spiegelvertraging of draadontspanner.
    begin bij de grootste opening vb: f 2.8 en ga zo verder tot f 11 of 16,kijk vooral naar de vier hoeken van de krant na het overzetten op uw PC.
    In de meeste gevallen is 2 diafragma's toe het beste resultaat,meer diafragmeren geeft wel meer scherptediepte maar levert geen scherpere beelden.
    Mvg

    Comment


    • #17
      Re: Hoe test je een lens?

      Ik heb met mijn lens van 109 euro wel scherpe foto's en met mijne 70 -200 ook
      En met mijn lens 17 -55 van 960 euro niet vandaar dat ik deze wil testen
      Als het zo sterk opvalt dan moet je hem gewoon binnen brengen en onder garantie laten herstellen. Bij mijn Tamron 70-200 heeft het niet lang geduurd voor ik in de gaten had dat de lenselementen gedecentreerd waren ( rechterkant foto niet scherp ). Is nu binnen voor herstelling of vervanging.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #18
        Re: Hoe test je een lens?

        Maudy, post eens wat foto's mét exif in vol formaat (als link) en het zal meteen een pak duidelijker worden want nu zitten we maar te gissen hé
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #19
          Re: Hoe test je een lens?

          Dit is een foto van vrijdag het is een gewoon familie kiekje. Ik kan hem niet in het grootste formaat posten dit is de max bij photobucket tenzij je een gold hebt .
          Deze is met de 2.8 17 - 55 mm



          Verkleind .


          morgen leen ik een statief zodat ik een een krant of Batt kan fotograferen .
          En deze is met de 4.0 70 - 200 mm


          Verkleind .



          Foto's achter een link gezet zoals Matthias vroeg, groter dan 900 X 900 pixels mag trouwens niet op BD.

          RF
          Mod
          Last edited by Red Falcon; 18 september 2011, 09:44.

          Comment

          Working...
          X