Hallo, ik ben een beginnende amateurfotografe ben in bezit van een canon eos 50 D , 50mm1.8 portretlens en de canon EFS 18-200 mm , ik zou graag een betere versie van lens aanschaffen dan de EFS 18-2OO mm , die ik nu al gebruikt heb voor vastlegging huwelijk , doopsel , travestieshow enz dus meestal binnenopname , welke betere lens raden jullie me aan om zulke reportages te maken groetjes Viria
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Advies aankoop lens voor binnen
Collapse
X
-
-
Re: Advies aankoop lens voor binnen
Je steld de vraag op je juiste forum maar in het verkeerde onderdeel
Vraag een mod je bericht te verplaatsen naar een geschikter forumplaats zoals
http://forum.belgiumdigital.com/f35/
hier word verwacht foto's te plaatsen
Mvg,Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...
-
Dit is op de verkeerde plaats gepost.Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
https://500px.com/marnix_photography
Comment
-
Misschien zal je hier ook wel antwoord krijgen, maar ik denk dat het beter is morgen uw vraag in het forum "objectieven" te plaatsen, op dit forum kan u alle vragen stellen MVG
Renée
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Viria Bekijk berichtik zou graag een betere versie van lens aanschaffen dan de EFS 18-2OO mmNikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
-
Welke eigenschappen zoek je die je huidige 2 lenzen niet kunnen bieden? 50mm 1.8 lijkt me ideaal voor binnen en bij weinig licht, en met 18-200 heb je zoveel zoombereik als je maar kan wensen. Lichtsterke superzooms die optisch goed zijn moeten helaas nog worden uitgevonden.
Comment
-
Hetgeen er het dichtsbij komt is de 70-200mm f2.8
Maar is vrij duur. Zoek naar een MkI 2de hands. Is rond de 1100 EUR. In combo met uw 50mm hebt ge zeker voldoende om te starten.Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
website: http://www.hung.be
facebook - Instagram
Comment
-
Misschien een Canon Speedlite 580 flits ter ondersteuning.
Een 50 1.4 kan ook wel helpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Viria Bekijk berichtHallo, ik ben een beginnende amateurfotografe ben in bezit van een canon eos 50 D , 50mm1.8 portretlens en de canon EFS 18-200 mm , ik zou graag een betere versie van lens aanschaffen dan de EFS 18-2OO mm , die ik nu al gebruikt heb voor vastlegging huwelijk , doopsel , travestieshow enz dus meestal binnenopname , welke betere lens raden jullie me aan om zulke reportages te maken groetjes Viriasome pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichtvoor indoor, huwelijken en events met een crop camera is een 17-55mm f2.8 het best en het handigst...
17-55mm + 70-200 2.8 en je bent al in de goede richting.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk berichtAlleen een 17-55 en je zou in bepaalde situaties (huwelijk, evenement) wel eens te kort kunnen komen.
17-55mm + 70-200 2.8 en je bent al in de goede richting.some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
de beste opties zijn inderdaad vernoemd hierboven! de 50mm 1.8 is zeker bruikbaar, daar afhankelijk of je het zoombereik zelf nodig acht of niet de 17-55 of 70-200 2.8 erbij (of beide indien voldoende budget) is de perfecte aanvulling
Comment
-
Die 17-55 f 2.8 samen met een 70-200 is imo de beste combo voor de meeste doeleinden. Indien zo'n 70-200 f2.8 te duur uitkomt kan je altijd overwegen om de f4 versie te nemen. Kwaliteit moet niet veel onder doen maar je verliest natuurlijk wel een stop licht.
Ik denk dat een 85 f1.8 ook een goede aanvulling kan zijn en zoals hier reeds gezegd: een goede flits kan wonderen doen
Comment
Comment