Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50 mm 1.8 of 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

    Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
    Anyway, on topic nu.

    Zoals anderen al zeggen: tussen de 50 f1.8 en de 85 1.8 is een gigantisch verschil in 1) scherpte, 2)focussnelheid en 3)bouwkwaliteit van de lens.
    Waarschijnlijk had je dan toch een slecht exemplaar van de 50/1.8. Mijn exemplaar moet qua scherpte zeker niet onderdoen voor de 85/1.8. Focussnelheid is nauwelijks trager (wel meer lawaai natuurlijk). Bouwkwalitteit kan natuurlijk veel beter, maar dat houdt de lens niet tegen om zeer goed te presteren.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #17
      Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Waarschijnlijk had je dan toch een slecht exemplaar van de 50/1.8. Mijn exemplaar moet qua scherpte zeker niet onderdoen voor de 85/1.8. Focussnelheid is nauwelijks trager (wel meer lawaai natuurlijk). Bouwkwalitteit kan natuurlijk veel beter, maar dat houdt de lens niet tegen om zeer goed te presteren.
      Nou, dan heb jij ofwel een abnormaal snelle 50mm f1.8 of een 85mm f1.8 met een serieus AF probleem want het verschil is immens

      Qua scherpte heb je wel gelijk. Op f1.8 is de 85mm f1.8 zeker niet beter dan de 50mm f1.8 en naarmate je dichtstopt zijn de prestaties zowat gelijk (behalve weer de iets mindere bokeh bij de 50mm)
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #18
        Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

        een tweedehands 50mm 1.8 zoeken Versie 1 : is een oudere, maar nog de metalen versie, en i love it ( Wel duurder betaalt dan die fantastik plastik: ene gevonden ooit voor 140 euro ) en die doet niet onder voor mijne 85 mm 1.8 : zijn op fullframe allebei kwaliteits lenzen.

        Comment


        • #19
          Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

          Misschien de Sigma EX 50mm f1.4 ook eens overwegen? Die is wat mij betreft toch beter dan de Canon 1.4 en zéker beter dan de plastieken f1.8 versie....

          De Sigma 50mm is de enige niet L-lens in mijn tas en doet toch weinig onder voor de L lenzen. De enige 50mm die ik liever zou bezitten is de Canon L versie, maar het prijsverschil tussen de Sigma 50mm en de Canon 50L is wat mij betreft onverantwoordelijk groot om uit te geven...
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #20
            Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            Nou, dan heb jij ofwel een abnormaal snelle 50mm f1.8 of een 85mm f1.8 met een serieus AF probleem want het verschil is immens
            De 85 focust razendsnel, maar om nu te zeggen dat de 50 traag focust ? Hangt miscchien ook af van de body, op mijn 1Ds heb ik er alleszins geen klagen over .
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              De 85 focust razendsnel, maar om nu te zeggen dat de 50 traag focust ? Hangt miscchien ook af van de body, op mijn 1Ds heb ik er alleszins geen klagen over .
              Misschien bedoelen we beiden iets anders met traag, maar sport fotograferen met mijn 50mm f1.4 dat kan ik vergeten. Met de 85mm f1.8 daarentegen lukt dat perfect. (zeker bij continu AF)
              Heb zo eens met de 50mm proberen werken in een slecht verlichte turnzaal, was me dat een tegenvaller... De 85mm werkte daar perfect (en dat was met de 1DmkIII dus daar zal het niet aan liggen)
              Last edited by Matthias; 3 augustus 2011, 09:22.
              5DmkIII en wat glas

              Comment

              Working...
              X