Enkele bevriende muzikanten hebben me gevraagd om binnen een paar weken foto’s te maken in de muziekstudio tijdens de opnames van hun CD. Ter voorbereiding wil ik bij jullie even polsen naar tips. Ik vraag me vooral af welke lens ik nodig zou hebben. Momenteel heb ik een Canon EF 28mm F2.8, Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC Macro en een Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM. Mijn toestel is een EOS 550D. Ik ben niet zo’n fan van flitsen, werk liefst met aanwezig licht dus dat wordt moeilijk met de 70-200. Ik veronderstel dat m’n 2 f2.8 lenzen wel lichtsterk genoeg zijn maar ben niet zeker.
Omdat ik toch al een tijd met het idee speel een lichtsterke prime aan te schaffen, is dit misschien een goede aanleiding, maar dan komt de twijfel, meer bepaald tussen een 30 mm (Sigma.1.4 .?), 50 mm (Canon 1.4...?) of 85 mm (Canon 1.8...?). Ik zou meer in beeld willen brengen dan enkel portretten, dus denk ik dat de 85 mm niet zo geschikt zal zijn. En dan neig ik naar de 30 mm of 50 mm maar dan heb ik verder geen goede argumenten meer om voor de ene of de andere te kiezen.
Welke zou voor deze toepassing het best geschikt zijn?
Zie ik andere geschikte lenzen over het hoofd in deze prijscategorie?
Iemand nog andere tips of inspirerende links voor zo’n “uitdaging”?
Bedankt,
Guy
Omdat ik toch al een tijd met het idee speel een lichtsterke prime aan te schaffen, is dit misschien een goede aanleiding, maar dan komt de twijfel, meer bepaald tussen een 30 mm (Sigma.1.4 .?), 50 mm (Canon 1.4...?) of 85 mm (Canon 1.8...?). Ik zou meer in beeld willen brengen dan enkel portretten, dus denk ik dat de 85 mm niet zo geschikt zal zijn. En dan neig ik naar de 30 mm of 50 mm maar dan heb ik verder geen goede argumenten meer om voor de ene of de andere te kiezen.
Welke zou voor deze toepassing het best geschikt zijn?
Zie ik andere geschikte lenzen over het hoofd in deze prijscategorie?
Iemand nog andere tips of inspirerende links voor zo’n “uitdaging”?
Bedankt,
Guy
Comment