Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke canon objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke canon objectieven

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Canon levert alleen bij de "L" lenzen standaard een zonnekap.
    Dat stukje plastiek kost 19,95 euro bij Fotokonijnenberg, maar dat is in ieder geval een betere investering dan een UV-filter dat ze altijd proberen te verkopen bij elke lens.

    De fabricagekost van zo'n zonnekap zal waarschijnlijk niet veel meer zijn dan 2 euro, maar omdat ze die apart verkopen moet er een verpakking rond die misschien nog meer kost dan de inhoud...
    Ze hebben mij ooit 1 filter verkocht, en die heeft er ooit 1 keer opgezeten. Daarna verwijderd. Leverde flare op. Gewoon een zonnekap, weinig tot geen flare, en het frontgals zit ook beschermd. Dat laatste vooral op die 70-200mm dan, op die 24-70mm iets minder doordat ze uitschuift naarmate je brandpuntsafstand korter wordt.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #17
      Re: welke canon objectieven

      Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
      Het is sowieso de bedoeling tweedehands te kopen

      En ik geloof ongetwijfeld dat de 17-55 beter is dan beide anderen, maar ik weet niet of het ten eerste (voor mij) de meerkost waard is tov de 17-40L, wat al een zeer goede lens is en ten tweede of dat beter zijn, in procent gok ik dan op 20% ofzo maximum op bepaalde F's en nog (veel )minder op andere F's op dit moment op kan tegen de veelzijdigheid van de 15-85 (en dit vooral dan aan de brede kant, want zoom zou ik toch gaan voor die 70-200

      misschien moet ik gewoon beginnen met de 50mm en 70-200 en daarna bekijken wat ik doe in de groothoek
      50mm is al tele op een crop.

      Er zijn tweedehands wel wat oude lenzen te vinden die bruikbaar zijn.
      Pas is er nog een 28-135 IS weggegaan voor 100 EUR, maar 28mm is nog altijd geen groothoek.

      Ook met een 18-55 IS kitlens (bulk minder dan 100 EUR) kan je echt wel fotos nemen.

      Comment


      • #18
        Re: welke canon objectieven

        ik heb toch nooit gezegd dat de 50mm geen tele is op een crop?
        ik zei dat ik eerst de 50mm en 70-200 zou kunnen kopen en dan op mijn gemak
        kan bekijken wat ik ga doen om de groothoek op te vangen
        500px

        Comment


        • #19
          Re: welke canon objectieven

          24/105 zou ik niet kopen voor de 7D te weinig groothoek staat bij mij meestal op de 5DmkII.

          Comment


          • #20
            Re: welke canon objectieven

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            dat wel, maar wat is de scherpte op de uiteinden.
            bedoel op 15mm en/of 85 mm.
            grt,bouk.
            Geen enkele presteert op z'n best op de uitersten Bouk, jammer maar helaas.
            Groetjes

            Comment


            • #21
              Re: welke canon objectieven

              Ik heb de 70-200 L 4.O IS en de EF-S 17-55 f2,8 IS usm en ook de 50mm f1,8 en ik ben daar zeer tevreden mee ik heb onlangs mijn Sigma lens verkocht om de 17-55 te kopen en ik moet zeggen dat ik nu alles heb wat ik nodig heb ik heb bewust wat langer gewacht om ineens goede lenzen te kopen ik het begin had ik het budget er niet voor vandaar dat ik toen de keuze heb gemaakt om De Sigma 24 -70 mm 2.8 Ex dg macro te kopen maar uiteindelijk verlies je veel geld als ze je na een tijdje verkoopt .
              Dus voor mij zijn deze lenzen aanraders .Ik heb vandaag de zonnekap gekocht voor de 17-55 want die zat er niet bij en die miste ik wel op onze vakantie .
              Op al mijn lenzen staan ook goede uv filters zo blijven mijn lenzen beter beschermd .

              Comment


              • #22
                Re: welke canon objectieven

                Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                ......
                Op al mijn lenzen staan ook goede uv filters zo blijven mijn lenzen beter beschermd .
                das een heel andere discussie!.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: welke canon objectieven

                  Sorry ik wist niet dat het niet van toepassing was voor mij hoort dat bij mijn lenzen

                  Comment


                  • #24
                    Re: welke canon objectieven

                    wat denken jullie van 1600 voor een 7D met 1200 clicks, 17-55 2.8, b&w uv slim filter, draadontspanner en 8Gb CF kaart?
                    500px

                    Comment


                    • #25
                      Re: welke canon objectieven

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                      wat denken jullie van 1600 voor een 7D met 1200 clicks, 17-55 2.8, b&w uv slim filter, draadontspanner en 8Gb CF kaart?
                      Dat het ongeveer 70 % van de nieuwwaarde is. Gezien het geringe aantal clicks vind ik dit persoonlijk een zeer faire prijs. Je moet natuurlijk ook bekijken in welke toestand het geheel zich bevindt, gebruikssporen vooral..... is alles vol krassen (niet op glas hé) dan werd er niet te zorgzaam mee omgesprongen..... En testen natuurlijk.
                      Succes en groetjes.

                      Comment


                      • #26
                        Re: welke canon objectieven

                        hij is zeer zorgzaam en alles in perfecte staat
                        ik denk ook dat het een hele mooie prijs is met zo weinig clicks

                        voor minder dan 900 ga je geen 7D vinden denk ik, zeker niet met zo weinig clicks
                        en die lens gaat ook 650 overal dus het lijkt me een zeer ok prijs met die accesoires er nog bij?

                        dan kan ik eventueel nog die 17-55 verkopen en een 17-40L kopen
                        500px

                        Comment


                        • #27
                          Re: welke canon objectieven

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          zou gaan voor 2 x L, goeie lenzen en een mooi bereik
                          grt,bouk.
                          dit is leuke optie ..

                          Comment


                          • #28
                            Re: welke canon objectieven

                            Zal je veel plezier aan beleven.

                            Comment

                            Working...
                            X