Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief voor vogelfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welk objectief voor vogelfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door Canoon Bekijk bericht
    Bedankt iedereen voor de adviezen en Frans en co bedankt voor het testen. Ik heb intussen de 100-400MM gekocht en ben volop aan het fotograferen - Gr Canoon

Veel succes met je aankoop en btw, graag gedaan.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Ik heb al veel plezier gehad aan de 100/400 zou graag de 200/400 hebben als deze uitkomt (als ik niet moet gaan zitten van de prijs )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
        Inderdaad...je komt voor vogelfotografie altijd mm's te kort. Daarom kies ik alleen maar kippen, eenden, ganzen en ander groot gevogelte om vast te leggen, zodat het lekker beeldvullend wordt
        Amai, gij hebt grote kippen.
        Ik kom net met deze oude foto te stoefen, getrokken met een 400 5.6 . U ziet de gele sterretjes van het Europees vlaggetje, vanop een afstand van 50 meter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Amai, gij hebt grote kippen.
          Ik kom net met deze oude foto te stoefen, getrokken met een 400 5.6 . U ziet de gele sterretjes van het Europees vlaggetje, vanop een afstand van 50 meter.
          Bedoel je dan dat je met die 400mm en dmv flink te croppen toch nog kleine vogeltjes voldoende kwalitatief in beeld kan brengen ?
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Bedoel je dan dat je met die 400mm en dmv flink te croppen toch nog kleine vogeltjes voldoende kwalitatief in beeld kan brengen ?
            Ik bedoel dat het hier aan voorbeelden ontbreekt.
            Op het origineel van deze stonden alvast drie bomen.
            Ik zeg niet dat het er niet aan te zien is.

De volgende is met een 135. Ik zag de mus nauwelijks zitten door mijn zoekvenster.
            Last edited by Poza; 16 augustus 2011, 13:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              Ik bedoel dat het hier aan voorbeelden ontbreekt.
              Op het origineel van deze stonden alvast drie bomen.
              Ik zeg niet dat het er niet aan te zien is.
              Is dit volgens jou dan een bruikbare foto , dat er hier geen dergelijke voorbeelden staan is simpel, het is hier een fotografieforum, de foto's moeten toch op iets lijken hé... Voor mij is dergelijke info gewoon waardeloos, wat voor zin heeft het nu om foto's op dergelijke manier te gaan croppen... Kruip dan gewoon in een schuiltentje zodat je vanop 5-6m kan fotograferen of koop je een langere lens
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Is dit volgens jou dan een bruikbare foto , dat er hier geen dergelijke voorbeelden staan is simpel, het is hier een fotografieforum, de foto's moeten toch op iets lijken hé... Voor mij is dergelijke info gewoon waardeloos, wat voor zin heeft het nu om foto's op dergelijke manier te gaan croppen...
                Dit een extreem voorbeeld van hoe je inderdaad geen kleine vogeltjes eindeloos kunt croppen. Dat was in dat briefje van 50 ook al te zien, eigenlijk.
                De tweede vogel is op facebook ook slechts door 1 member of the Royal Academy of Arts geliked.
                ---
                ps: Het kleinste scherp vlak met die 400 op ff, zonder te croppen, is 600 cm2. Mijn kleinste colibri was, denk ik, maximum 30 cm2. Dat is dus slechts 5% beeldvullend op 3,5 meter. Als je dat cropt door een cropcamera, of met een extender, of gewoon met een programma, maakt geen verschil. Wat telt is dat ie scherp is, en egaal belicht.
                Last edited by Poza; 18 augustus 2011, 16:37. Reden: laatste zin toegevoegd

Comment

Working...
                X