Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon extender 2x III

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon extender 2x III

Oorspronkelijk geplaatst door Pooh1963 Bekijk bericht
    Ik overweeg een canon 2x extender aan te schaffen voor de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Past dat ding wel op deze lens? Op de site van Canon wordt deze lens niet genoemd. Mijn camera is een Canon eos 7d. Wie heeft er ervaring mee?
    Nee, op die lens kan je geen teleconverter gebruiken, toch geen van Canon (dus ook geen 1,4x).
    Die past niet, als je dat toch zou proberen, dan is er een kans dat het voorste lenselement van de teleconverter tegen het achterste lenselement van de lens komt, en dan heb je stukken.

Een 2x teleconverter werkt alleen maar goed op lichtsterke tele's die optisch heel goed zijn omdat alle foutjes mee uitvergroot worden.
    Buiten de 70-300 L IS zijn alle witte telelenzen van Canon compatibel met teleconverters, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat ze ook allemaal even goed zullen presteren als je er een teleconverter tussen steekt.
    Van de zwarte telelenzen zijn het de 135 f2 L en de 200mm f2,8 L die ook compatibel zijn met de Canon teleconverter (ik denk dat de 180mm macro ook mee in dat lijstje staat, maar ik ben niet helemaal zeker).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Working...
    X