Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP ... Ultra wide angle op 1D MK ..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HELP ... Ultra wide angle op 1D MK ..

Tiens...niemand die de 8-15 van Canon wil vermelden, 'nog' niet verkrijgbaar maar dat kan geen weken meer duren...en nu al vergeten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Tiens...niemand die de 8-15 van Canon wil vermelden, 'nog' niet verkrijgbaar maar dat kan geen weken meer duren...en nu al vergeten...
      Da's een fisheye, lijkt me nu niet direct het ideale gerief voor landschappen ...
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Da's een fisheye, lijkt me nu niet direct het ideale gerief voor landschappen ...
        Allez, we gaan weer in vakjes denken...noem dan maar een UWA zonder vervorming.

Comment

fisheye vs vervorming is nog wel iets anders he...

hoewel als je een 8-15 zou "defishen" je nog steeds een stevige UWA hebt.
          Vraag is alleen hoe goed die 8-15 gaat zijn.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Noem het wat je wil , als jij landschappen wil gaan fotograferen met een fisheye dan is dat je goed recht, ik ga dat in elk geval niet doen, er bestaan betere oplossingen dan dat
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Noem het wat je wil , als jij landschappen wil gaan fotograferen met een fisheye dan is dat je goed recht, ik ga dat in elk geval niet doen, er bestaan betere oplossingen dan dat
              Open anders gerust je perspectieven maar : http://lmgtfy.com/?q=fisheye+landscape

Ach ja, 't is een discussie op BD natuurlijk, waarom blijf ik hier ? Al die rolleyes zijn echt niet nodig. 't Zal ver mijn laatste post zijn, afbeeldingen heb ik al weggehaald, laat de ban maar komen en speel maar verder in de kindertuin.

Comment

Open anders gerust je perspectieven maar : http://lmgtfy.com/?q=fisheye+landscape

Ach ja, 't is een discussie op BD natuurlijk, waarom blijf ik hier ? Al die rolleyes zijn echt niet nodig. 't Zal ver mijn laatste post zijn, afbeeldingen heb ik al weggehaald, laat de ban maar komen en speel maar verder in de kindertuin.

Ok , opgeruimd staat netjes dus

Comment

Ik ben terug uit vakantie en aldaar dan toch de 17-40 gebruikt omwille van de 77mm draad.
                  Wel een beetje het UWA onder de (omgerekend) 22,1mm gemist, maar mij toch kunnen behelpen met dit lenske
                  Ondertussen zijn er blijkbaar nog meerdere reacties gekomen, waarvoor dank !

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik heb dit opgelost door te investeren in een goede Lee voorzetfilterset, heel fijne spullen dit en geen enkel probleem met die 82mm filterdraad. Ik gebruik zowel Pola, ND als grad ND's of combinaties van deze op een 16-35L II en Zeiss 21 Distagon ( ook 82mm draad )
                    Lijkt me ook wel een interessante investering te zijn Ryan
                    Geen last van strooilicht dat tussen de lens en filter doorkan, of is dit echt volledig afgesloten ?
                    Eventuele pro's en contra's van dat systeem ?

grts
                    Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Lijkt me ook wel een interessante investering te zijn Ryan
                      Geen last van strooilicht dat tussen de lens en filter doorkan, of is dit echt volledig afgesloten ?
                      Eventuele pro's en contra's van dat systeem ?

grts
                      Sieg
                      Mijn ND's zien er als volgt uit :

Geen last van strooilicht dus aangezien de mousse tussen de adapterring en filter perfect afdicht. ( ik weet wel niet of ze dit vroeger ook reeds deden ? )

Veel contra's buiten de kostprijs van dit systeem zijn er in mijn ogen niet, het is heel makkelijk werken, veel handiger dan opschroeffilters in mijn ogen, filter er op en af is in een handomdraai gedaan . We vrij duur en naar het schijnt momenteel ook problematisch qua levertermijn. Toen ik 2 jaar terug het meeste van mijn Lee materiaal kocht ( enkele ND's , graduele ND's en houder + adapterringen ) had ik alles 3 dagen later thuis afgeleverd.

een foto van de houder met 10 stops filter op een 16-35 II en 5D2 :

Deze combinatie kan ik probleemloos gebruiken op 16mm met zelfs een circ pola tussen de houder en lens ( adapterring dus op de pola geschroefd ) , wel niet al teveel de houder roteren of je krijgt donkere hoeken natuurlijk, een 10 a 15° lukt meer niet , met mijn 21 Zeiss kun je zeker een 30° draaien.
                      Last edited by RDB; 9 augustus 2011, 06:57.

Comment

Bedankt Ryan voor de zéér uitgebreide informatie !
                        Dat word voor mij dus m'n volgende investering, lijkt me allemaal veel handiger werken dan met opschroeffilters.
                        Tevens ook veel meer mogelijkheden lijkt me.

Waar heeft U uw Lee materiaal besteld als ik vragen mag ?

grts
                        Sieg

Comment

Ik heb alles bij : www.teamworkphoto.com in Engeland besteld, zeer correcte zaak trouwens
                          Vrees alleen dat die Big Stopper serieuse levertijd zal hebben...
                          Let wel dat je de "Wide Angle" adapterring(en) kiest

Comment

Bedankt Ryan voor de link !
                            Wat heb je infeite minimaal nodig als startpakket om met deze slide-in filters te beginnen werken ?

grts
                            Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Bedankt Ryan voor de link !
                              Wat heb je infeite minimaal nodig als startpakket om met deze slide-in filters te beginnen werken ?

grts
                              Sieg
                              Allereerst een adapterring passend op je lens natuurlijk, beste is om ineens de wide angle variant te nemen :

Verder natuurlijk een filterhouder, ik heb de Foundation kit genomen, hiermee kan je max 4 filters achter elkaar zetten, let wel op, je kunt die sleufjes zelf aanpassen, ik heb er zelf maar 3 gemonteerd , da's meer dan genoeg , monteer je er 4 dan bestaat de kans dat je terug vignettering gaat krijgen :

Verder dan natuurlijk de gewenste filters ( voor ND's heb ik allemaal pro glass versies gekozen aangezien die Resin filters zeer krasgevoelig zijn ) :

Ik heb de 1 stops, 2 stops en 10 stops ND ( die laatste is de zogenaamde "big stopper" maar die zie ik om een of andere reden niet direct meer staan op hun site ? )

Voor graduele ND's heb ik nog een 4 tal versies , 1 en 2 stops telkens in SE en HE

Best ook ineens een opbergtasje mee bestellen waar je alle filters in kwijt kunt, een must eigenlijk.

Comment

Thanx voor de verdere info Ryan
                                Dus als ik het goed begrijp kun je voor elke lensdiameter dezelfde kit gebruiken door enkel een apparte adapterring bij te kopen ?
                                Als dit zo is dan komt het zowiezo naderhand goedkoper uit met dit systeem dan voor elke diameter een andere opschroeffilter te moeten aanschaffen, en komt er nog bij dat je veel meer mogelijkheden hebt.

grts
                                Sieg

Comment

Working...
                                X