Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Welke lens raden jullie aan?
Collapse
X
-
-
Re: Welke lens raden jullie aan?
Oorspronkelijk geplaatst door Jessy Loockx Bekijk berichtidd...
maar als ik het dan goed begrijp moet ik wat afgeven op kwaliteit / licht?
op hoeveel komt die lens ongeveer?Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Comment
-
Wanneer zien sommige mensen eens in dat kwaliteit geld kost én dat je als je foto's wil maken die buiten het bereik van hun toestel of lens liggen ze verplicht zijn een bijkomende body én lens aan te schaffen als je elke minuut klaar wil zijn om foto's te maken..... Als het een opdracht is en je kan ze niet aan ( met je toestel of lens of financieel) .... opdracht niet aannemen zou ik zeggen. Als je de ganse dag moet stressen zullen de foto's ook wel navenant zijn.
Comment
-
@ Voltigeur, had het erna pas gezien
@ Jojoken, ik sta geen ganse dag te stressen en heb ik hier ergens neergezet dat het goedkoop moet zijn? ik had gewoon ergens een richtprijs! ik wil gewoon verbeteren in mijn foto's en kom hier om raad vragen. en twee body's een hele dag rondzeulen ga ik echt niet doen.Breeder of Pinto Arabian Horses, Horse photography
Comment
-
denk het niet.. heb de body nog niet zo lang en kan er nog niet goed mee weg.. en ben dan ook al nie technisch de slimste.. moet eigenlijk nog veel leren...Breeder of Pinto Arabian Horses, Horse photography
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jessy Loockx Bekijk berichtidd...
maar als ik het dan goed begrijp moet ik wat afgeven op kwaliteit / licht?
op hoeveel komt die lens ongeveer?
Geregeld wisselen van lens is echt niet zo problematisch als je denkt. Oefening baart kunst.Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
Fujifilm X100V - Sony RX100M3
Comment
-
je zal een keuze moeten maken wil je lichtgevoeligheid genoeg hebben (binnen en buiten fotograferen op één evenement) en wil je niet het probleem hebben dat je lens niet ver genoeg reikt (of te ver) en niet van lens willen wisselen : body bij of....ter plaatse wisselen van lens want je vindt nergens een lichtgevoelige lens 18 - 200 (of meer) 2.8 die je nodig hebt wil je fatsoenlijke foto's maken. punt. Maar.... misschien vergis ik mij en weet je het beter en wil de je de anderen eens op hun kennis testen.Last edited by jojoken; 19 juli 2011, 16:44.
Comment
-
Hey Jojoken
was het maar waar dat ik gewoon jullie kennis wou testen dit weekend weer show, we zullen het toch nog met de 70-200 moeten doen...Breeder of Pinto Arabian Horses, Horse photography
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jessy Loockx Bekijk berichtis er dan geen lens dat tot 115 gaat,
nee Putor, die luxe is er niet.. het is nu eenmaal zo
de andere fotograven die in de ring mogen hebben ook steeds 1 toestel vast.. we moeten gewoon allemaal soms heel ver gaan staan wat niet ideaal is en niet altijd de beste foto's oplevert..
Heb je al eens 'gespiekt' bij je collega-fotografen? Of hebben die hetzelfde probleem?
In mijn optiek is de enige oplossing, zoals al diverse keren is gemeld, een 2e camera. Met goede strap (vrouwvriendelijk!) en je hebt geen enkel probleem: zelfs je portemonnee is automatisch lichter geworden.
Rinus
Comment
-
Sigma 17-70 f2.8/4
Ik heb lang de Nikon 18-135mm gehad die standaard bij mijn nikon D80 zat. Na wat opzoekwerk heb ik gekozen voor de Sigma 17-70mm f2.8/4. Ik ben hier tevreden van en merk voelbaar een verschil in scherpte en kleurendefiniering tegenover mijn oude lens.
Ik heb overlaatst de kans gehad om in mijn studiootje deze 2 lenzen nogmaals te vergelijken toen iemand met een nikon D300s kwam trekken. Ik heb toen vergeleken met mijn D300 en sigma lens. De verschillen die je hier ziet zijn vooral verschillen enkel van de lens, ik verwacht niet zoveel kwaliteitsverschil tussen de D300 en D300s, en als er al verschil zou zijn, verwacht ik het in het voordeel van de D300s. Je kan zelf oordelen:
link naar volledige groote van dit bestand.
Comment
-
Comment