Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens raden jullie aan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens raden jullie aan?

overweeg een nikon Nikon AF-S 28-300mm F/3.5-5.6G ED VR
    all-in-one
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jessy Loockx Bekijk bericht
      Putor, ja, maar het probleem is, ze staan soms ver en soms dichtbij.
      ik heb de luxe niet om van lenzen te wisselen tijdens de show, dus moet ver kunnen trekken, daarvoor heb ik lengte nodig (denk minimum 115) maar soms staan ze vlak voor mijn neus en moet ik er nog eens heel wat mensen bij op krijgen... snap je?
      nee ik snap dat niet. Hoe kun je niet de luxe hebben van lenzen te wisselen? Duurt dat maar 5 seconden of zo? Is er een arm op je rug gebonden?
      Ik ben nog nooit ergens foto's gaan maken waar ik NIET eerst een paar losse crops van het onderwerp en achtergrond met groothoek-standaard kon maken en daarna een paar strakker gekadreerde foto's van het onderwerp (in casu paard en ruiter).
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
        Ik snap alleen dat wat je wil niet kan. Enige oplossing voor uw "probleem" : een body bijkopen met een vb 17-55 en dan het toestel gebruiken wat op dat ogenblik geschikt is.
        ik vrees dat je idd zo gaat moeten werken als je echt niet wil wisselen

2 body's, 2 verschillende 2.8 lenzen en een draagriem a la sun sniper bvb x2

dus je budget van 500 mag je gaan verhogen, voor de lens alleen zal dit sowieso wel lukken in tamron, zowel voor de 17-50 als 28-75, andere merken mag je al vergeten, die gaan boven je budget
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

is er dan geen lens dat tot 115 gaat,
          nee Putor, die luxe is er niet.. het is nu eenmaal zo
          de andere fotograven die in de ring mogen hebben ook steeds 1 toestel vast.. we moeten gewoon allemaal soms heel ver gaan staan wat niet ideaal is en niet altijd de beste foto's oplevert..
          Breeder of Pinto Arabian Horses, Horse photography

Comment

de andere fotograven die in de ring mogen hebben ook steeds 1 toestel vast.. we moeten gewoon allemaal soms heel ver gaan staan wat niet ideaal is en niet altijd de beste foto's oplevert..
            leg mij dan eens exact uit hoe of waarom je niet in staat bent tijdens een show van lens te wisselen. 'Het is nu eenmaal zo' is niet aanvaardbaar. Da's een uitspraak voor zeelui die niet te ver van de kust durven varen omdat ze bang zijn van de platte aarde te vallen.

Comment

er zijn voor nikon lenzen die tot 85 & 105 gaan maar vergeet dan maar je lichtsterkte, die zal verliezen
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Putor, ik heb hier gewoon een vraag gesteld voor een probleem dat ik tegenkom, denk niet dat ik mij moet verantwoorden daarvoor.
                maar bon, om u gelukkig te maken, ze komen eerst op de buitenlijn binnen draven, tijdens dat draven komen ze tot dichtbij (bij de jury) gedraaft en stellen ze op, en ja, da's kwestie van seconden. als ik ondertussen mijn lens moet veranderen dan is da paard al lang buiten.
                en ja, twee body's is mss een mogelijkheid, maar dan verlies je bewegingsruimte en denk niet dat het aangenaam is om zo twee volle dagen van 09.00 u tot 17.00 u te staan.

Comment

Putor, ik heb hier gewoon een vraag gesteld voor een probleem dat ik tegenkom, denk niet dat ik mij moet verantwoorden daarvoor.
                  maar bon, om u gelukkig te maken, ze komen eerst op de buitenlijn binnen draven, tijdens dat draven komen ze tot dichtbij (bij de jury) gedraaft en stellen ze op, en ja, da's kwestie van seconden. als ik ondertussen mijn lens moet veranderen dan is da paard al lang buiten.
                  en ja, twee body's is mss een mogelijkheid, maar dan verlies je bewegingsruimte en denk niet dat het aangenaam is om zo twee volle dagen van 09.00 u tot 17.00 u te staan.
                  heeft niet te maken met je moeten verantwoorden, maar met het probleem begrijpen. Als je een antwoord wil op je vraag, moet het probleem toch begrepen worden.

Ik weet nog altijd niet wat het kortste is dat je nodig hebt. 70 is te lang, maar hoe kort is kort genoeg? Sigma heeft een 50-150 f/2.8 die goede recensies krijgt. ALs 50 kort genoeg is valt die misschien te overwegen. Een lens met voldoende lichtsterkte die aan 135 geraakt maar korter dan 50 begint ben ik nog niet tegengekomen. Als lichtsterkte geen probleem is, neem dan gewoon een superzoom als een 18-200.

Comment

die 18-200 lijkt me leuk maar dan kom ik er vrees ik niet met mijn 500 euro :-s zucht...

Comment

die 18-200 lijkt me leuk maar dan kom ik er vrees ik niet met mijn 500 euro :-s zucht...
                      Die is 2de hands vlot te vinden voor prijzen rond de 400 Euro.

En anders de Nikon 18-105 VR die ik al eerder voorgesteld heb?
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

ah, die 18-105 lijkt me dan ideaal.. is die ook geschikt voor actiefoto's?
                        hier is de link se.. prijs valt heel goed mee.. iemand dat deze lens gebruikt voor actiefoto's?

Last edited by Jessy Loockx; 19 juli 2011, 12:26.

Comment

ah, die 18-105 lijkt me dan ideaal.. is die ook geschikt voor actiefoto's?
                          er komt max ingezoomd 4x minder licht door dan door jouw 70-200 f/2.8. Je kan in je exifs zien welke sluitertijden je kon halen bij welke diafragma's en dan gewoon zien of je op f/5.6 de beweging nog kan bevriezen op een aanvaardbare ISO.

Als dat kan is die lens geschikt voor actiefoto's.

Comment

euh.. dees absoluut niet technisch aangelegde fotografe zal dat eens proberen uit te zoeken...

Comment

Iedere lens heeft zijn beperkingen. Hoe goedkoper de lens hoe meer beperkingen. Verwacht aub niet van een 18-200 of van een 18-105 dat ze even snel scherp stelt dan een 70-200 2.8. En bij de sport die jij wil fotograferen is het vaak nodig een heel snelle lens te hebben. Plus de lichtgevoeligheid is veel minder.

Comment

euh.. dees absoluut niet technisch aangelegde fotografe zal dat eens proberen uit te zoeken...
                                ik had vroeger de 18-200 het is een fantastische lens voor buiten maar binnen zal deze niet voldoen om u sluitertijden nog een beetje snel te houden, en dus zal je iso de hoogte in moeten met een lens a la 18-200 of 105 ofzo, dit zijn geen lichtsterke lenzen, het idee van de 50-150 zal dan een betere oplossing zijn zonder al te veel teleurstellingen.
                                en wil je echt maar 1 lens ga dan voor de 28-300 en een body die hoge iso's kan verwerken

mvg koen
                                Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

Comment

Working...
                                X