Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussenringen macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tussenringen macro

Oorspronkelijk geplaatst door pacha Bekijk bericht
    1- Het maakt niet uit van welk merk de tussenringen zijn, ze moeten wel passen op de camerabody.
    Neem tussenringen die gegevens aan de camera doorgeven, daar kan je alle kanten mee uit.

2- tussenringen maken het mogelijk om korter scherp te stellen, dan je lens normaal kan,
    hierdoor verhoog je de vergrotingsfactor van je lens, kom je op deze manier op 1:1 vergrotingsfactor dan heb je macro, ook met een lens die dit normaal niet kan.

3- of je de tussenringen nog nodig hebt op je 100mm. macro, hangt van jezelf af.
    Heb je genoeg aan 1:1 dan heb je ze niet nodig, wil je meer vergroting dan komen ze goed van pas.
    Zelf gebruik ik heel vaak tussenringen, samen met mijn macro lens,
    vind het prettig om het onderwerp groter te kunnen afbeelden op de sensor, dan dit in werkelijkheid is.
    Super bedankt voor het beantwoorden van de vragen
    Maar wat wordt er juist bedoelt met gegevens doorgeven aan de camera?
    Deviantart account: Klikje!

Comment

Dat zijn dus tussenringen met contacten. Ze geven de gegevens van de lens door naar de camera en andersom.
      Gebruik je AF-S lenzen dan moet je dit zeker hebben, want die hebben geen diafragmaring meer.
      Als je dan tussenringen zonder die contactjes gebruikt dan kan je je diafragma niet meer instellen.

Hou er ook rekening mee dat je niet meer tot oneindig kan scherpstellen.
      Nog iets dat sommige vergeten bij tussenringen.
      Ik vermeld het maar even.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

ik heb eens gelezen dat er soms problemen opduiken met zwaardere lenzen, waarbij de aansluiting en de contacten niet meer doorgeven. Dit zou het geval niet zijn met de duurdere en stevigere nikontussenringen.
        Paul
        Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

Comment

Heb zo'n duurdere Nikon tussenring,
          de contacten kunnen niet kapot, de Nikon tussenring heeft er gewoon geen.
          Stevig zijn de Nikon tussenringen wel, maar ze hebben geen contactpunten, gewoon niks.
          't zijn gewoon holle buizen, geen glas, geen contactpunten, niks, voor zoveel geld.
          Tussenringen aanschaffen is keuzes maken,
          gelukkig is er keus.
          Nikon D7000, en wat glas.
          http://blog.seniorennet.be/pacha/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikal-1 Bekijk bericht
            ik heb eens gelezen dat er soms problemen opduiken met zwaardere lenzen, waarbij de aansluiting en de contacten niet meer doorgeven. Dit zou het geval niet zijn met de duurdere en stevigere nikontussenringen.
            Ik heb de phottix ringen al gebruikt met de 70-300 van Nikon.
            Niet superlicht en het gewicht steekt tamelijk uit, werkt perfect.
            Zolang ik ze niet allemaal samen gebruik is er geen probleem
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Working...
            X