Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

    Sorry maar de discussie dat het in een bepaalde tas moet geraken is toch belachelijk, koop dan een grotere tas die prijs gaat niet op tegenover het hebben van een betere lens en body.

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

      Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
      Sorry maar de discussie dat het in een bepaalde tas moet geraken is toch belachelijk, koop dan een grotere tas die prijs gaat niet op tegenover het hebben van een betere lens en body.
      Ja inderdaad de titel suggereert misschien iets anders maar dat is eerder figuurlijk bedoelt, die tas zien we nog wel.

      Wat de grip betreft: ik heb hiervoor gekozen omdat ik wel hou van een grotere en roobustere camera en de portret sluiterknop komt zeker ook van pas.
      Bovendien balanceert het ook beter uit als ik er zo'n grote telelens op zou gaan zetten, toch?
      Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        Ik vind dit geen slechte optie die jij wilt....
        Kunt ook opteren voor de Nikon 70-300VR bij je 17-50 te nemen....
        Zou ik ook doen bij een 60D ...
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

          Oorspronkelijk geplaatst door florholvoet Bekijk bericht
          Die 70-200L usm is inderdaad een leuke tip.

          Even wat rondgesnuffeld op het web en ik ben een beetje overtuigd, maar.. geen beeldstabilisatie op een telelens... ga ik dan niet veel mijn statief moeten meezuilen?
          Als advocaat van den duivel, gebruik ik mijn statief (of monopod) voornamelijk om het gewicht lange tijd omhoog te houden, zelfs bij mijn 135. Verslepen doe je alleen maar in de korte periode dat je niet op de juiste plaats staat.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

            Als ik de 70-200mm Sigma op mijjn D90 zet gebruik ik nooi mijn statief behalve indien ik macrofoto's maak.

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

              Waarom die grip? Ik heb er ooit nog een gehad op mijn 50D. Dat maakt het toestel enorm
              zwaar en lomp. Dat beetje voordeel van die portretknop weegt niet op tegen het gewicht.
              En op zich is zo'n 50D, 60D wel uitgebalanceerd genoeg voor een telelens. Die van mij is
              uit elkaar gevallen en daar was ik niet eens rouwig om.
              Verder is de Tamron 17-50 2.8 een goede keuze. Samen met de Canon 70-200 4

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

                Oorspronkelijk geplaatst door florholvoet Bekijk bericht
                Die 70-200L usm is inderdaad een leuke tip.

                Even wat rondgesnuffeld op het web en ik ben een beetje overtuigd, maar.. geen beeldstabilisatie op een telelens... ga ik dan niet veel mijn statief moeten meezuilen?

                En die tas is niet zo'n kritiek punt, ik kan altijd een grotere nemen!
                Beeldstabilisatie is een voordeel bij niet bewegende onderwerpen. Je minimum sluitersnelheid (op 200mm) gaat van 1/200 (met een goede lenstechniek en wat geluk) terugvallen op 1/50.
                Maar met 1/200 op f:4 en ISO 400 of desnoods 640 heb je buiten doorgaans genoeg licht.

                Daarenboven is de 70-200L f:4 IS een volledig nieuwe versie met een superieure beeldkwaliteit (niet dat de oude slecht is).
                Als je het geld ervoor over hebt zou ik niet aarzelen.

                Anderzijds zou ik voor een lager budget eerder een (tweedehands) f:4 L kopen zonder IS dan een 70-300 IS (non-L).
                Lichtsterker, en de focussnelheid, bouwkwaliteit en contrast zijn merkelijk beter.

                De 70-200 f:4 is wel redelijk lang, een 100-400 ingeschoven neemt niet zoveel meer plaats (maar nu wijken we af).

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  De 70-200 f:4 is wel redelijk lang, een 100-400 ingeschoven neemt niet zoveel meer plaats (maar nu wijken we af).
                  maar de 70-200 is wel een smalleke he dus in de tas gaat dat nog...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Maar met 1/200 op f:4 en ISO 400 of desnoods 640 heb je buiten doorgaans genoeg licht.
                    Sommige vergelijken de ruis met die van een 7d. Dan mogen we al van 3200 iso spreken, en een marge van 3 stoppen op deze sluitertijd! Voor die 1/50 zal ik nog wat mogen oefenen, vrees ik. Of, inderdaad wat geluk hebben.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

                      Oorspronkelijk geplaatst door pvink Bekijk bericht
                      Zelf heb ik geen batterygrip gehaald aangezien ik die niet nodig heb, ik maak maximaal maar dagen van ~5 uur aan fotografie.
                      De 'battery'grip heeft niet als hoofdfunktie extra accu's, maar de veel prettiger bediening bij de portretstand, die tweede accu kun je natuurlijk gewoon in tas stoppen en wisselen, gaat net zo lang mee als in de grip.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

                        Ja ik zou die grip op mijn D90 ook niet meer kunnen missen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

                          dat zijn appelen en citroenen die je vergelijkt. Als ik het goed heb is de D90, een nikon, een stuk kleine dan de 60D, een Canon.
                          Ik mis de batterygrip helemaal niet op mijn D60 en ik moet altijd de grootste maat handschoenen kopen om te duiken.
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe fotografietas: wat steek ik erin?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                            dat zijn appelen en citroenen die je vergelijkt. Als ik het goed heb is de D90, een nikon, een stuk kleine dan de 60D, een Canon.
                            Ik mis de batterygrip helemaal niet op mijn D60 en ik moet altijd de grootste maat handschoenen kopen om te duiken.
                            De D90 is groter dan de 60D

                            Comment

                            Working...
                            X