Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S DX Micro NIKKOR 40mm f/2.8G

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: AF-S DX Micro NIKKOR 40mm f/2.8G

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    De enigste lens waar ik op zit te wachten is een 135/2 AF-S.
    Blijkbaar is een 105/2 AF-S in de pipeline.
    YMMV
    er is nieks verkeerd aan de 135/2 AF DC...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      er is nieks verkeerd aan de 135/2 AF DC...
      Nee, maar moeilijk verkrijgbaar.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Niets mis mee om de negatieve kant ook te bekijken, met "hoera-berichten" is niemand gebaat. Nikon's macro line-up is nu ondertussen heel breed geworden en toch zit er niets bij voor de gevorderde natuur-macrofotograaf. Dat is al heel lang een gemiste kans, als je het succes van de 150/180mm van sigma bekijkt.

Het positieve is dat die 40mm echt wel goedkoop is. Dat maakt de lens toch nog een beetje interessant, en het geeft aan dat de productie- en R&D kosten beperkt zijn. Maar het blijft een beetje een "consumentenval". Wie verder wil gaan in macro zal op termijn ongetwijfeld overstappen op een macrolens van +/-100mm of meer.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Ik vind het toch telkens bijzonder erg dat elke nieuws topic overladen moet worden met negatieve commentaren van "malcontenten".

Misschien een idee om per cameramerk een apart topic openen met de titel: wat doet het merk dat ik gebruik fout, en wat zou het best in de plaats doen

Niet dat deze nieuws topics dan direct moeten uitpuilen van lofzang en bewieroking, maar allicht worden ze dan toch flink vrolijker
          Frank, klanten moeten kritisch zijn en fabrikanten moeten oog hebben voor de vraag van hun klanten.

Ik hoop stiekem dat nikon belgie hier eens meeleest en iets ontwikkelt waar er vraag naar is.

Ik zie het nut niet in van een 40mm 2.8 op DX als je een 35mmm 1.8 en 1.4 hebt

en 40mm voor forensich gebruik die werken bij ons met 60mm 2.8 op FF

waar blijft niet vernieuwde 80-400mm of een macrolens boven de 105mm
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            Frank, klanten moeten kritisch zijn en fabrikanten moeten oog hebben voor de vraag van hun klanten.

Ik hoop stiekem dat nikon belgie hier eens meeleest en iets ontwikkelt waar er vraag naar is.

Ik zie het nut niet in van een 40mm 2.8 op DX als je een 35mmm 1.8 en 1.4 hebt

en 40mm voor forensich gebruik die werken bij ons met 60mm 2.8 op FF

waar blijft niet vernieuwde 80-400mm of een macrolens boven de 105mm
            Gerichte kritiek vind ik OK Weerkerende uiting van steeds dezelfde frustraties in elke Nikon nieuws topic vind ik echter weinig toevoegen... Maar da's natuurlijk enkel mijn mening

Denk je overigens dat Nikon Belgiê veel invloed heeft op wat er in Japan beslist wordt?

Nog een link die ik op DPR vond. Full res voorbeeldfoto's genomen met de D7000 en deze 40mm: http://www.flickr.com/photos/nikonph...7627175978602/

Comment

Nog een link die ik op DPR vond. Full res voorbeeldfoto's genomen met de D7000 en deze 40mm: http://www.flickr.com/photos/nikonph...7627175978602/
              Voorbeelden zien er zeer deftig uit, en met een mooie onscherpte.

Op een cropcamera een lekkere lichte allrounder zou ik zeggen, niet typisch een macro objectief, maar je hebt mogelijkheden die je met een 35mm f1.8 niet hebt.

Of het een noodzaak is dat dit objectief er kwam......... Nikon zal zo wel zijn redenen hebben zeker, zo is er voor elk wat wils, en het ziet er naar uit dat ze bij Nikon wel van plan zijn hun DX lijn in stand te houden.

Comment

Gerichte kritiek vind ik OK Weerkerende uiting van steeds dezelfde frustraties in elke Nikon nieuws topic vind ik echter weinig toevoegen... Maar da's natuurlijk enkel mijn mening

Denk je overigens dat Nikon Belgiê veel invloed heeft op wat er in Japan beslist wordt?
                ]
                Hmmmm. Niet echt. Nikon heeft misschien ontdekt dat de macrofotografen uit Indië, Rusland en China goed zijn voor 2.500.000 stuks 40mm/2.8. Naast de 5000 stuks 105/2.8 in België ...

Wie weet ?

YMMV Nerdi
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Onbegrijpelijk. Volgens mij denken ze bij Nikon eerst na over op welke lens niemand zit te wachten, en dan brengen ze die uit. Oké, een budget macrolens zal wellicht goed verkopen, maar 40/60/85/105mm vind ik er toch wel wat over. Nu nog een lange macrolens graag, Nikon.
                  Ze hebben toch een 200mm ook of wil je nog langere nu dat is hier al aangehaald maar 105 en 200mm voor macro zal zo veel verschil niet geven
                  Last edited by koen1950; 29 juli 2011, 12:20.

Comment

Dat geeft wel veel verschil, maar die 200 f/4 is een fossiel van een lens.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Als het voor insekten is dan heb je ruimschoots genoeg aan 200mm een 150 of 180 zou inderdaad niet misstaan , maar ik denk dat je wel uit de voeten kan met een 200mm alhoewel hij niet meer van deze tijd is en er een compactere 150mm zou mogen zijn
                      Er is ooit een nikkor micro 70-180 (2004) geweest die nooit veel verkocht is geweest , maar die vind je niet veel meer tweedehands

Uploaded with ImageShack.us
                      Last edited by koen1950; 30 juli 2011, 08:18.

Comment

Even dit draadje weer oppikken, als in aangeboden geen macrolens naar mijn zin te koop komt, ga ik deze aanschaffen om te gebruiken op mijn Nikon D3200 ( die 24 milj pixels bieden toch wat mogelijkheden.)
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

hierbij een voorbeeld met die 40 mm (niet teveel op zweem letten)

Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Even dit draadje weer oppikken, als in aangeboden geen macrolens naar mijn zin te koop komt, ga ik deze aanschaffen om te gebruiken op mijn Nikon D3200 ( die 24 milj pixels bieden toch wat mogelijkheden.)
                            Fijn scherp lensje met mooiere bokey dan de 1.8 35mm, dus ook handig als "standaard" lens.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

Hier zijn voorbeelden in hoge resolutie : http://www.photozone.de/nikon--nikko...0f28dx?start=2
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chboodts Bekijk bericht
                                hierbij een voorbeeld met die 40 mm (niet teveel op zweem letten)
                                hierbij een idee van de ware grootte van het kikkertje

Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

Comment

Working...
                                X