Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S DX Micro NIKKOR 40mm f/2.8G

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: AF-S DX Micro NIKKOR 40mm f/2.8G

Als je dan die mount op zich laat registreren, dan wil dat ook zeggen dat een externe fabrikant geen lens met die mount mag verkopen? (tenzij ze een vergoeding aan nikon betalen)
    Of zie ik dat verkeerd?
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      Als je dan die mount op zich laat registreren, dan wil dat ook zeggen dat een externe fabrikant geen lens met die mount mag verkopen? (tenzij ze een vergoeding aan nikon betalen)
      Of zie ik dat verkeerd?
      Ik ken er niet veel van maar dat kan, in ieder geval geen enkele camera.

Comment

Ik heb meestal een 50 mm Sigma Macro in mijn tas zitten. Dit is schijnbaar het Nikon equivalent: klein en licht - redelijk lichtsterk - diep verzonken frontelement, dus niet echt een beschermfilter of zonnekap nodig - focusmotor en dus ook bruikbaar op een kleinere camera - eenvoudige manuele focusmogelijkheid en dat alles voor een zeer redelijke prijs.

Ik ken maar al te goed de beperkingen van mijn korte macro maar het is gewoon handig die vrijwel altijd bij de hand te hebben. Insecten fotograferen is inderdaad moeilijk maar niet echt onmogelijk. Ik kijk alvast uit naar de reviews van dit lensje.
        Last edited by Laurens; 12 juli 2011, 23:07.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Het is klaarblijkelijk een streven van Nikon om voor Dx formaat lenzen uit te brengen die licht, betaalbaar en zeer goed zijn. Zou voor mij inderdaad een reden zijn om voor Nikon DX te kiezen. Heeft Canon een dx 35mm? Nee helaas...
          Gezien de voorbeeldfoto's is dit opnieuw een zeer goede dx prime lens. Lijkt me toch geen reden om huilie huilie te gaan zitten doen?
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Lijkt me een prima lens. De voorbeeldfoto's liegen er niet om. De portretjes vind ik helemaal niet lelijk. Mogelijk is er bij de opname iets meer afstand gehouden en in de nabewerking uitgesneden.

Adviesprijs €279,-, over enige tijd winkelprijs €200-225?

Afstand tot de lens bij 1:1 kan wel een struikelpunt worden. Ik krijg geen hoogte of de lens uitschuift bij scherpstellen. Zo ja blijft er van 5 cm niet veel over.

Ik ben wel erg benieuwd naar de reviews en eigenlijk ook wel erg geinteresseerd in deze lens. Kon best eens de volgende aankoop worden.

Groet Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Gezien de voorbeeldfoto's is dit opnieuw een zeer goede dx prime lens. Lijkt me toch geen reden om huilie huilie te gaan zitten doen?
              Nikon geeft serieuze macrofotografen al jaren redenen om huilie huilie te gaan zitten doen, dus dit kon er nog wel bij, ja.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

De enigste lens waar ik op zit te wachten is een 135/2 AF-S.
                Blijkbaar is een 105/2 AF-S in de pipeline.
                YMMV
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                  Amerikaanse of Japanees registratie bureau, kijk maar eens op nikonrumors.com, daar staat er vaak informatie van wat nikon heeft/of vraagt om te registeren.
                  Ik kan ook een registratiebureautje opzetten, maar wat registreren ze nu effectief? Een nieuwe bajonet kun je geen patent op krijgen, andere kontaktjes in de mount geen patent, want er zit niet iets echt nieuws in. Ik weet dat sommige bedrijven zelfs geen patent aanvragen, omdat ze dan te veel moeten vrijgeven, wat het weer makkelijker maakt voor de namakers.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik zou hem toch eens willen proberen als alternatief voor de 35mm 1.8.
                    Nikon schrijft geschikt close-up, portret en landschappen. Ik zie het niet zozeer als een lens om insecten op de korrel te nemen, maar ik denk dat het voor planten en bloemen dan weer wel een geschikte lens lens is. Ook wel als je de achtergrond wat wil maskeren maar te kleine hoek als landschapslens denk ik misschien wel goed om stadsfoto's te schieten. In elk gevaql een aantrekkelijke prijs. Zwaar zal het ook niet zijn ik loop niet graag met een kilo glass aan mijn hals rond

Groeten
                    Spogy
                    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                      Onbegrijpelijk. Volgens mij denken ze bij Nikon eerst na over op welke lens niemand zit te wachten, en dan brengen ze die uit. Oké, een budget macrolens zal wellicht goed verkopen, maar 40/60/85/105mm vind ik er toch wel wat over. Nu nog een lange macrolens graag, Nikon.
                      volledig mee eens, hoogtijd dat nikon mij nog eens positief verrast

lange macrolens of eentje met 5:1 capaciteit
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

En toch...
                        Inderdaad is 40mm geen 'insectenlens', maar beperkt ze zich ook niet tot macro.
                        Product- en voedselfotografie is een mogelijkheid.
                        Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de eerste echte testjes en 'onbewerkte' voorbeeldfoto's.

Comment

Ik vind het toch telkens bijzonder erg dat elke nieuws topic overladen moet worden met negatieve commentaren van "malcontenten".

Misschien een idee om per cameramerk een apart topic openen met de titel: wat doet het merk dat ik gebruik fout, en wat zou het best in de plaats doen

Niet dat deze nieuws topics dan direct moeten uitpuilen van lofzang en bewieroking, maar allicht worden ze dan toch flink vrolijker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Ik vind het toch telkens bijzonder erg dat elke nieuws topic overladen moet worden met negatieve commentaren van "malcontenten".

Misschien een idee om per cameramerk een apart topic openen met de titel: wat doet het merk dat ik gebruik fout, en wat zou het best in de plaats doen

Niet dat deze nieuws topics dan direct moeten uitpuilen van lofzang en bewieroking, maar allicht worden ze dan toch flink vrolijker
                            Niet slecht dat er kritiek komt, zo zien die fabrikanten ook waar ze aan moeten werken.
                            In begrijp vele hier wel als ze zeggen dat ze een tele-macro willen.
                            Nikon had (en heeft nog steeds) de 200mm macro, maar iets tussen die en de 105mm ontbreekt.
                            De huidige Nikon range: 40mm, 60mm, 85mm, 105mm, 200mm. Hmm...., waar zit het gat?

Als je bekijkt hoeveel er met de Sigma 150mm werken dan snap ik niet dat je dat als fabrikant laat liggen.
                            (Misschien is die Sigma wel ZO goed dat ze geen Nikonversie kunnen maken,
                            die wel iets duurder is, maar dan ook nog beter moet zijn.)

Comment

Bij FKB nog niet in stock, maar dit zal dus de prijs ongeveer worden.
                              (en die zal achteraf nog wel ietsje dalen waarschijnlijk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Ik ben het met u eens trouwens oordelen zonder echte resultaten of ervaringen van andere amateurs af te wachten is op lucht gefundeerd.

Groeten
                                Spogy
                                Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Working...
                                X