Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 en 35 mm lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D7000 en 35 mm lens

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
    Het is niet omdat de 35mm dx is, dat de cropfactor niet meer geldt. De 24mm moet je dus beschouwen als een grotere hoek dan de 35mm dx.
    Zo ver was ik, maar een 24 mm is ook geen echte breedhoek.
    Maar het kan wel: bijvoorbeeld Fuji gebruikt ook een 23mm lens op de X100 (ook APS-C of DX)
    Zij komen dus ook op 35mm uit en dat is een niet-verwisselbare lens.
    Het moet dus wel een 'ideale' brandpuntafstand zijn.
    Bij de oude analoge camera's werd ook vaak 35 mm gebruik.
    Maar ik zie alleen het nut (of gebruik) niet echt. Te smal voor echt breedhoek en te breed voor standaardlens.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      Maar ik zie alleen het nut (of gebruik) niet echt. Te smal voor echt breedhoek en te breed voor standaardlens.
      En toen werd de zoomlens uitgevonden! Al heeft het werken met primes natuurlijk zijn voordelen.
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
        En toen werd de zoomlens uitgevonden! Al heeft het werken met primes natuurlijk zijn voordelen.
        Ok dat wel, maar primes zijn optimaal afgestemd op hun brandpuntafstand.
        Maar je kan natuurlijk geen hele zal met lenzen (primes) gaan meezeulen om je zoom te vervangen.
        Zie je het al: 17-50 versus 20mm, 24mm, 28mm, 35mm, (de nieuwe 40mm) en 50mm.
        En hoeveel keer wisselen.
        (Is natuurlijk wel heel extreem gesteld he )

Comment

24 (ff) * 1.5 = 36 mm op DX.
          Toch niet zo'n gigantisch verschil lijkt mij (of heb ik het mis? )
          En ooit (ooit, ooit, ooit) ook bruikbaar op een FF body.
          Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olcha Bekijk bericht
            24 (ff) * 1.5 = 36 mm op DX.
            Toch niet zo'n gigantisch verschil lijkt mij (of heb ik het mis? )
            En ooit (ooit, ooit, ooit) ook bruikbaar op een FF body.
            TS bedoelt waarschijnlijk dat hij twijfelt tussen een 35 en een 24mm om op de D7000 te gebruiken.
            Tamelijk verschil dus.

Comment

Ok dat wel, maar primes zijn optimaal afgestemd op hun brandpuntafstand.
              Maar je kan natuurlijk geen hele zal met lenzen (primes) gaan meezeulen om je zoom te vervangen.
              Zie je het al: 17-50 versus 20mm, 24mm, 28mm, 35mm, (de nieuwe 40mm) en 50mm.
              En hoeveel keer wisselen.
              (Is natuurlijk wel heel extreem gesteld he )
              En toen ontdekte de mens zijn voeten

Het verschil tussen 20 en 35 kan je perfect overbruggen met enkel stappen... No need for 4 lenses

Een 24 of 35 (wat je graag ziet) en een 50 of 85 volstaan ruimschoots
              some toys 4 big boys
              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                En toen ontdekte de mens zijn voeten

Het verschil tussen 20 en 35 kan je perfect overbruggen met enkel stappen... No need for 4 lenses
                Niet altijd vrees ik....sta maar eens binnen met een 35mm of 20mm eens zien hoeveel stappen je dan gaat nemen....met een muur achter je....of iets dergelijks
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik vind het geen slechte lens, maar soms wat te breed, soms weer niet breed genoeg.
                  Geldt dat niet voor elke lens, zelfs met zoomers heb je daar last van....
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Niet altijd vrees ik....sta maar eens binnen met een 35mm of 20mm eens zien hoeveel stappen je dan gaat nemen....met een muur achter je....of iets dergelijks
                    Je neemt natuurlijk geen lens omdat weleens tegen een muurtje kan staan, maar om het soort beeld wat een lens oplevert. Een foto van een 35mm en 20mm waar dezelfde begrenzingen zijn gebruikt, is natuurlijk een compleet andere foto.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                    X