Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lens voor concertfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Is die 85 van een 85 1.4 dan ook niet een beetje te. Zo vlak voor een podium, bedoel Ik.
    Daarom dacht ik meer aan een 35 2.0 of zoiets voor wat dichtbij sfeeropnames.
    mja, misschien wel hé maar ik lees toch vaak dat concert en festivalfotografen een 85mm
    als standaard lens in hun rugzak hebben zitten.

    dus vandaar dat ik er vanuit ga dat zo'n lens wel degelijk nuttig én bruikbaar is tijdens festivals etc.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #17
      Re: Lens voor concertfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door 72Heroes Bekijk bericht
      Hey
      Al lees ik wel negatieve zaken over Sigma, is dit terecht?
      Groetjes
      Sigma lenzen verschillen nogal van exemplaar tot exemplaar. Zorg er dus zeker voor dat je je exemplaar goed test en direct terugstuurt als het tegenvalt! Voor de rest zijn ze wel prima van prijs/kwaliteit.

      Comment


      • #18
        Re: Lens voor concertfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door 72Heroes Bekijk bericht
        Manueel is echt moeilijk op zo een moment.
        Hangt natuurlijk af van welk genre je wilt fotograferen.
        Het hardere gitaarwerk met de rondspringende artiesten, of een stilstaand filharmonisch orkest?
        Goh... Valt wel mee hoor... Heb onlangs nog Omar gefotografeerd op The Hague Jazz, met een Leica M2 uit de jaren 50... En die heeft geen AF . Gewoon zorgen dat je een vaste hand hebt en t juiste moment kiezen

        Dus AF is fijn maar niet noodzakelijk
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

        Comment


        • #19
          Re: Lens voor concertfotografie

          hallo iedereen,

          Sinds ik foto's mocht maken van een vriend tijdens zijn optreden heb ik het concertfotografie ondekt.
          Nu wil ik graag een andere lens ervoor kopen, om betere foto's te maken.
          Ik heb ondertussen al geleerd dat je een lichtsterke lens moet hebben, maar verder?
          Mijn body is een Canon 1000D. Wie kan me verder helpen?
          Ik geef zelf de voorkeur aan een zoombereik, want per concert lt het podium (hoog, dichtbij, verderweg..)
          Denk ook aan een beetje aan het budget..
          Alle tips zijn welkom!

          Groeten Sharon

          Comment

          Working...
          X