Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Voor portret is een 85mm een prima keuze, maar met een 70-200 f2,8 heb je veel meer mogelijkheden.
Daar staat tegenover dat een 70-200 f2,8 veel duurder is, en ze is ook veel zwaarder. Maar als je ooit iets anders wil fotograferen, dan is een 70-200 bijvoorbeeld een heel goede lens voor sport en concertfotografie (maar daarvoor kan je de 85mm ook gebruiken).
Ik gebruik soms ook een 85mm (Canon), maar met de 70-200 maak ik veel meer foto's.
ik zet voorlopig alle plannen op stop om eerst mijn tamron 90mm macro eens in een shoot te testen. Nooit gedacht dat een macro eigenijk ook goed met portretten zou omgaan.
Intussen zakken de prijzen misschien weer.
nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800 http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's
Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeerschBekijk bericht
ik zet voorlopig alle plannen op stop om eerst mijn tamron 90mm macro eens in een shoot te testen. Nooit gedacht dat een macro eigenijk ook goed met portretten zou omgaan.
Intussen zakken de prijzen misschien weer.
een macro lens is niet goed voor portretten... maar als je toch geen gebruik maakt van de eigenschappen van een goede portretlens (dieptescherpte en bokeh), dan kan je om het even welke lens gebruiken, ook een macrolens... alhoewel die wat traag kan focussen...
Comment