Beste
ik weet het, het zoveeeeeelste item hierover... sta mij ajb toch toe dit te posten:
Ik heb een Canon 40 D, waarvan ik zopas mijn 17-85 kitlens heb verkocht, omdat ik mij graag wil verbeteren.
Ik was van plan om over te stappen naar de 17-55 2.8, laat ons zeggen, op unaniem aanraden...
Ik ben nu beginnen twijfelen om naar de 24-70 2.8 te grijpen
De redenen waarom ik twijfel:
- heb vooral schrik dat ik het zoombereik ga missen, komende van die 85...
- voor "slechts" 200 euro meer
- "L" is een reden op zich, iedereen wil dit wel denk ik
- uiteindelijk trek ik met SF, dus groothoek kwijt
- ik weet niet als ik ooit naar FF zal gaan, is niet uitgesloten, maar ik weet dat nog niet.
In kader van dat zoombereik, of zouden jullie eerder 24-105 f/4 IS aanraden?
Ter info, ik trek vooral evenementen, dus feesten/groepsgebeuren en mensen (portretten). Ik denk wel dat ik die groothoek af en toe eens gebruik, maar naar mijn gevoel trek je toch het meeste van je foto's altijd met een beetje zoom...
Ik begrijp dat dit een persoonlijke keuze is, maar ik zou toch advies appreciëren...
Bedankt alvast
Joachim
ik weet het, het zoveeeeeelste item hierover... sta mij ajb toch toe dit te posten:
Ik heb een Canon 40 D, waarvan ik zopas mijn 17-85 kitlens heb verkocht, omdat ik mij graag wil verbeteren.
Ik was van plan om over te stappen naar de 17-55 2.8, laat ons zeggen, op unaniem aanraden...
Ik ben nu beginnen twijfelen om naar de 24-70 2.8 te grijpen
De redenen waarom ik twijfel:
- heb vooral schrik dat ik het zoombereik ga missen, komende van die 85...
- voor "slechts" 200 euro meer
- "L" is een reden op zich, iedereen wil dit wel denk ik
- uiteindelijk trek ik met SF, dus groothoek kwijt
- ik weet niet als ik ooit naar FF zal gaan, is niet uitgesloten, maar ik weet dat nog niet.
In kader van dat zoombereik, of zouden jullie eerder 24-105 f/4 IS aanraden?
Ter info, ik trek vooral evenementen, dus feesten/groepsgebeuren en mensen (portretten). Ik denk wel dat ik die groothoek af en toe eens gebruik, maar naar mijn gevoel trek je toch het meeste van je foto's altijd met een beetje zoom...
Ik begrijp dat dit een persoonlijke keuze is, maar ik zou toch advies appreciëren...
Bedankt alvast
Joachim
Comment