Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100-400L / 7D: scherpte ok bij 400mm? > mening van owners graag??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 100-400L / 7D: scherpte ok bij 400mm? > mening van owners graag??

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    ... Nu de bewerkte foto. Wat ik hier heb gedaan is de niveaus (levels) per kleur aangepast (R-G-B), en daarna het contrast van de middentonen nog wat verhoogd. De foto is na verkleining nog verscherpt (25% straal 1 pixel), en dan ziet die er al helemaal anders uit:
    ...
    Door het gebrek aan contrast zitten er schijnbaar veel minder details in de eerste foto, door de contrasten aan te passen kan je die er wel uithalen.
    Het effect van de luchtverontreiniging of vochtige lucht werkt dus in beide richtingen. Of je nu van boven naar beneden fotografeert geeft dus hetzelfde probleem als van beneden naar boven.
    Dit is inderdaad wat ik zou noemen een "eerlijke" bewerking : er is de realiteit geen geweld aan gedaan, je hebt de realiteit terug uit de opname gehaald omdat ze er door (technische, atmosferische, ...) beperkingen wat uit verdwenen was.
    Knap ! Zo hoort het !
    En ook interessant eens aan te geven wat je hebt gedaan om dit te realiseren.
    Ik zou het leuk vinden als dergelijke info hier meer gegeven zou worden (zelfs bij posts in showcase).
    Daar valt veel uit te leren. Sommigen hebben echt we die kunst in de vingers als ik hier sommige plaatjes zie passeren !
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjompe Bekijk bericht
      Hey,

onderstaande foto is genomen met mijn vorige 100-400. Op f8, iso 100 en 1/200s.
      Was wel helder weer.

gr
      T.
      Je kleuren zijn veel te onnatuurlijk opgetrokken vind ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Je kleuren zijn veel te onnatuurlijk opgetrokken vind ik
        Bedoeling van luchtfotografie in dit geval is om zoveel mogelijk te laten zien, niet om een bepaalde sfeer op te roepen.
        Geweldige verbetering en goede uitleg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Bedoeling van luchtfotografie in dit geval is om zoveel mogelijk te laten zien, niet om een bepaalde sfeer op te roepen.
          Geweldige verbetering en goede uitleg.
          Mijn commentaar slaat hier op de Seaking, niet op de luchtfoto's
          Was toch uit de quote op te maken, me dunkt?

Comment

Mijn commentaar slaat hier op de Seaking, niet op de luchtfoto's
            Was toch uit de quote op te maken, me dunkt?
            Oeps

Teveel onder de indruk van Black B@ndits uitleg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Oeps

Teveel onder de indruk van Black B@ndits uitleg
              'k Was hem trouwens nog vergeten te bedanken hiervoor
              Verscherpen NA verkleining heb ikzelf nog nooit toegepast, moet ik eens uittesten op één van mijn vliegmachienen.

Comment

'k Was hem trouwens nog vergeten te bedanken hiervoor
                Verscherpen NA verkleining heb ikzelf nog nooit toegepast, moet ik eens uittesten op één van mijn vliegmachienen.
                Verscherpen is altijd de laatste stap bij het bewerken van foto's.
                Ruis wegwerken met een degelijk programma doe je altijd eerst (als dat nodig is, bij de meeste foto's hoeft dat niet), de volgorde van de andere bewerkingen is niet zo belangrijk (denk ik toch).
                Voor je de ruis wegwerkt mag je de foto al wel croppen, maar als je dan later eventueel toch een andere crop zou willen maken, dan mag je helemaal opnieuw beginnen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Working...
                X